אשלי בקשי: "אף אחת לא מספרת שהיא עברה את הניתוח הזה"

כוכבת הרשת ובעלת מותג הביוטי שיתפה את עוקביה בהחלטה לפנות לניתוח לאחר הלידות הצפופות שעברה • "אין מודעות לנושא בכלל", אמרה

"אולי תמונה בתחתונים תעורר מודעות". אשלי, צילום: חלי פרידמן

המשפיענית אשלי וקסמן בקשי שיתפה את עוקביה על ניתוח שהיא תעשה בקרוב, ניתוח שהרבה נשים עושות אך מתביישות לספר על כך.

"הבאתי ארבעה ילדים נפלאים לעולם ונשארתי עם מזכרות", כתבה וקסמן בקשי באינסטגרם. "במהלך ההריונות סבלתי מאד מסימפיוליזיס (כאבים נוראיים), וכמעט שנתיים אחרי הלידה האחרונה אני עדיין עם היפרדות שרירי הבטן (דיאסטזיס רקטי)".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Ashley Waxman Bakshi (@ashleywaxmanbakshi)

לדבריה, "דיאסטזיס רקטי זה כשהבטן בולטת בין הרווח שבין שרירי הבטן כי הם נפרדו. הרבה פעמים קוראים לזה גם 'פאוץ׳'. למעשה, כל הבטן בולטת החוצה בהיעדר תמיכה של שרירים. זה מאד נפוץ בקרב נשים שעברו הריונות חוזרים, ובמיוחד הריונות צפופים".

"מלבד המצב האסתטי שמפריע להרבה נשים, קיים קשר בין היפרדות בטנית לתפקוד ירוד של שרירי הבטן ושרירי רצפת האגן. מצב כזה עלול להוביל לירידה ביכולת הייצוב של עמוד השדרה וכתוצאה מכך לכאבי גב תחתון ופגיעה בתפקוד היומיומי. בנוסף, ללא התמיכה של שרירי הבטן, איברים כמו הרחם והמעיים פחות מוגנים והם גם בולטים", הבהירה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Ashley Waxman Bakshi (@ashleywaxmanbakshi)

"יש לי היפרדות רצינית שמאד מגבילה אותי באימונים וגורמת לי לכאבי גב תחתון. אגב, להתאמן לא נכון עם היפרדות מאד מחמיר את המצב. חשוב לי לעלות את המודעות לנושא כי הרבה פעמים אנחנו חושבות שאנחנו תקועות עם שומן בטני, אבל זה יכול להיות משהו אחר לגמרי, כך שלא משנה כמה תרדי במשקל, עדיין תישארי עם בטן בולטת (ואיברים לא מוגנים וגב גמור), זה מסוג הדברים שלא מדברים עליהם".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Ashley Waxman Bakshi (@ashleywaxmanbakshi)

"החלטתי שאני הולכת לתקן את זה בניתוח שבעצם תופרים את השרירים בחזרה ביחד. ניתוח שכל כך הרבה נשים עושות ולא מספרות, ואז נשים כמוני מסתכלות עליהן ואנחנו אומרות לעצמינו, איך היא נראית ככה אחרי לידות?!?", סיכמה.

אשלי הגיבה גם לשאלות הרבות בתגובות ואמרה כי מדובר בקביעה של כירוג וכי הניתוח מכוסה על ידי קופות החולים. נשים רבות כתבו "תודה שאת מעלה נושאים חשובים כאלה לשיח!". אשלי הבהירה לשואלות כי כל העניין של הפוסט הוא בהעלאת המודעות, "אף אחד לא מספר על זה, גם אני לא ידעתי שזה קיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר