הממשלה אישרה: גיל הפטור משירות לצעירים חרדים ירד ל-21

משמעות ההחלטה כי אברכים שאינם מעוניינים להמשיך בלימודים יוכלו להצטרף לעבודה חמש שנים מוקדם יותר, לעומת המצב הקיים • רה"מ בנט: "אנחנו פותחים את שער התעסוקה לצעירים חרדים ומאפשרים את חופש הבחירה, בלי כפייה ובלי טנקים בבני ברק"

יריד תעסוקה לחרדים, ארכיון , צילום: אנצ'ו גוש - ג'יני

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן להוריד את גיל הפטור משירות בצה"ל עבור צעירים בחברה החרדית לגיל 21, לאחר שעמד על 26.

גיל הפטור ירד באופן מיידי למשך השנתיים הקרובות, כעבור 24 חודשים יעלה לגיל 22 וכעבור 12 חודשים נוספים יעלה ל-23.

במקביל, גם כאשר יעלה גיל הפטור ל-22 ו-23, צעיר חרדי יוכל להשתחרר משירות חובה בצה"ל כבר בגיל 21, במידה ויצטרף לשוק התעסוקה על ידי ביצוע מסלול הכשרה מקצועית או הכשרה לפעילות ביטחונית, חירום או הצלה.

בנט: "מרוב שכעסו על זה שהחרדים לא מתגייסים, אילצו אותם לא לצאת לשוק התעסוקה עד גיל מאוחר",

נוסף על כך, יוקם צוות בו יהיו חברים נציגי ראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ, שיהיה אמון על בחינת הסדרי השירות בצה"ל ובשירות הלאומי והאזרחי, ולבניית מתווה חדש, רחב ועדכני התואם את צרכי הביטחון, המשק והחברה בישראל. הצוות יגיש את מסקנותיו עד לחודש נובמבר 2022.

מתווה הורדת גיל הפטור ייכנס לתוקף לאחר השלמת הליך החקיקה בכנסת. ועדת השרים לחקיקה הוסמכה לטיפול בנושא.

"מרוב שכעסו על זה שהחרדים לא מתגייסים, גם אילצו אותם לא לצאת לשוק התעסוקה עד גיל מאוחר, היום אנחנו שמים לזה סוף ופותחים את שער העבודה והתעסוקה לצעירים חרדים", אמר רה"מ נפתלי בנט והוסיף: "אנחנו מסירים את החסמים ומאפשרים את חופש הבחירה לרבבות צעירים חרדים, בלי כפייה ובלי טנקים בבני ברק. זו הדרך הארוכה והנכונה למען האינטרס הלאומי".

גנץ: "אנחנו לא מוותרים על אף אחד ולא מוותרים לאף אחד", אורן בן חקון

לסיום אמר: "שילוב החברה החרדית בשוק התעסוקה הוא יעד ראשון במעלה, של כולנו. אני מתרגש באופן אישי, מדובר במהלך היסטורי לעתיד ישראל".

גם שר הביטחון בני גנץ בירך על המתווה החדש: "אנחנו לא מוותרים על אף אחד ולא מוותרים לאף אחד. אנחנו מאפשרים לחרדים לצאת לתעסוקה איכותית, שומרים על ערך השוויון ועל צבא העם. הצטרפות החרדים ואוכלוסיות נוספות במסגרת מתווה השירות למערך ההצלה, החירום והחסד של מדינת ישראל, הוא צורך אסטרטגי של מדינת ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר