גבעת שמואל: פינוי-בינוי ראשון בעיר יוצא לדרך

גבעת שמואל עושה היסטוריה: הכניסה הראשית של גבעת שמואל משנה את פניה - פרויקט פינוי-בינוי ראשון בוצע בכניסה הראשית לעיר • שלושה בניינים ישנים נהרסו ובמקומם ייבנו שני מגדלים בני 15 קומות כל אחד, עם 144 יח"ד • ראש העירייה, יוסי ברודני: "הפרויקט הוא נדבך ראשון בתוכנית רחבה שמקדמת העירייה לבנייה, לפיתוח ולהתחדשות עירונית בכל רחבי העיר"

, צילום: הדמיה: האדריכל צביקה שסלר

בשיתוף עופר פטרסבורג

כל מי שביקר בגבעת שמואל בשנה האחרונה יכול היה להתרשם מתנופת הפיתוח, הבנייה וההתחדשות העירונית ברחבי העיר. במסגרת תנופה זו, קודמו ואושרו תוכניות רבות לפינוי-בינוי בעיר.   

כחלק מתנופה זו, עשתה גבעת שמואל היסטוריה ושינתה את פניה של העיר. פרויקט פינוי-בינוי הראשון של גבעת שמואל יצא לביצוע בכניסה לעיר וברחוב בן גוריון. במסגרת תכנית זו, נהרסו שלושה מבני מגורים ישנים שנבנו לפני כ-50 שנה, ובמקומם ייבנו שני מגדלים בני 15 קומות כל אחד, עם 144 יחידות דיור.

מדובר באירוע היסטורי ומכונן עבור תושבי גבעת שמואל, שכן זהו המתחם הראשון שיצא לביצוע, מסדרת מתחמי פינוי-בינוי שאישרה עיריית גבעת שמואל. במסגרת תוכנית זו, אשר תבוצע על ידי חברות הבנייה ע.ט התחדשות עירונית ואזורים, עתידים להיבנות ברחוב בן גוריון שבילי אופניים נוספים, מדרכות רחבות לצד חזיתות מסחריות, בנייה לגובה, חניונים תת-קרקעיים פרטיים וציבוריים וכיכר עירונית שוקקת.

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני: "רחוב בן גוריון נמצא בכניסה לעיר והוא אחד הרחובות המרכזיים, שעתיד לשנות את פניו בשנים הבאות. העבודות ברחוב זה מהוות נדבך חשוב ומשמעותי במדיניות העירייה לקידום הפיתוח והבנייה המתבצעים כיום ברחבי העיר. לצד ההתחדשות בבנייה הפרטית, אנו מקפידים על שדרוג המרחב הציבורי - הרחבת זכות הדרך להולכי הרגל, שדרוג התשתיות, רישות שבילי אופניים ושיפור חזות העיר. כל אלו נועדו כדי לשפר את איכות חיי התושבים ולעודד פעילויות פנאי נוספות ברחבי העיר".

ראש העיר יוסי ברדוני, יעל צור

בין התוכניות הנוספות שהעירייה מקדמת בימים אלה, ניתן למצוא את הפרויקט להתחדשות עירונית בשכונת גיורא הוותיקה - תוכנית הדגל של העיר, שבמסגרתה ייבנו כ-1,830 יחידות דיור חדשות לצד שטחי תעסוקה ומבני ציבור, והקמת שכונת מגורים חדשה בצפון גבעת שמואל על שטח של כ-167 דונם המיועדת לבניית מתחם מגורים בשילוב שטחי תעסוקה ומסחר, שטחי ציבור ופארק ענק על שטח של כ-30 דונם הכולל גינת פרפרים, בריכה אקולוגית, שביל אופניים, שטחי גינון וצמחיה עשירה ומגוונת, פינות ישיבה מוצלות, מתקני שעשועים לגילאים שונים ועוד.

 

 

בשיתוף עופר פטרסבורג

כדאי להכיר