לראשונה: שיתוף פעולה בין הרווארד לארגון בריאות ישראלי

מכון המחקר של כללית ובית הספר לרפואה של האוניברסיטה הקימו מיזם לרפואה מותאמת אישית • פרופ' רן בליצר: "מתקדמים לעבר עתיד שבו היכולת לחזות סיכון רפואי תאפשר למנוע מאנשים לחלות מלכתחילה"

מעבדת קורונה של כללית, צילום: יוסי זליגר

"המטרה - לשנות באופן עמוק את עולם הרפואה המוכר היום": אוניברסיטת הרווארד משתפת פעולה לראשונה עם ארגון בריאות ישראלי, ביוזמה שמטרתה לקדם את תחום הרפואה האישית.

במסגרת שיתוף הפעולה, מכון המחקר של כללית ובית הספר לרפואה של הרווארד הקימו מיזם לרפואה מותאמת אישית על שם משפחת איוון ופרנצ'סקה ברקוביץ', שבמסגרתו יופעלו שתי זרועות: זרוע מחקרית וזרוע קלינית.

בזרוע המחקרית יתקיים מחקר להבנת הבסיס למחלות שונות ולהתאמת טיפולים רפואיים. מחקרים ראשונים כבר מתקיימים, בדגש על תחלואה הקשורה בקורונה.

בזרוע הקלינית תוקם מרפאה בכללית שמטרתה אבחון והתמודדות עם תעלומות רפואיות, זאת במטרה לתת טיפול מותאם אישית לכל מקרה.

העומדים בראש מיזם זה הם פרופ' רן בליצר, מנהל מכון כללית למחקר וראש מערך החדשנות בקופה, ופרופ' אייזיק כהנא, ראש המחלקה לאינפורמטיקה ביו-רפואית במכון בלווטניק בבית הספר לרפואה של הרווארד.

פרופ' בליצר, יובל חן

לדברי פרופ' בליצר, "שיתוף הפעולה הייחודי יאפשר לנו לממש את החזון של רפואה מותאמת אישית ולהתקדם לעבר עתיד של רפואה מנבאת, שבה היכולת לחזות סיכון רפואי תאפשר אף למנוע מאנשים לחלות מלכתחילה. הפעילות המשותפת כבר החלה, ותוצאות ראשונות שלה יחשפו כבר בחודשים הקרובים".

פרופ' כהנא מוסיף: "האידיאל של רפואה מדויקת אינו חדש. מתן הטיפול הנכון למטופל הנכון בזמן הנכון אתגר רופאים במשך עשורים רבים, אולי מאות שנים. האידיאל הזה מתקרב כעת למציאות באמצעות פילנתרופיה בעלת חזון, אשר תקדם את המחקר והחינוך בשני מוסדותינו ותגביר את כל נקודות החוזק שלהם".

פרופ' כהנא, Jim Harrison for HMS
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר