יום שבת, 08.06.2024 שעה 08:30

ההתאחדות הפרה את הוראות חוק הגנת הפרטיות

חולשת אבטחה באתר אפשרה לגולשים לבצע שינוי בכתובת ולצפות במידע אישי של שחקנים, שופטים ובעלי תפקידים. ההתאחדות: "נמשיך לפעול בהתאם להנחיות"

|
ההתאחדות לכדורגל (איציק בלניצקי)
ההתאחדות לכדורגל (איציק בלניצקי)

מבוכה בהתאחדות לכדורגל. ברשות להגנת הפרטיות חשפו חולשת אבטחה שהתגלתה באתר ההתאחדות אפשרה לכל גולש שרצה בכך, לבצע שינוי בכתובת האתר ולצפות במידע אישי וצילומי תעודות זהות של שחקנים, שופטים ובעלי תפקידים בקבוצות ובמועדונים השונים. בנוסף, ההתאחדות לא דיווחה לרשות על אירוע האבטחה החמור מיד עם היוודע לה, כנדרש בתקנות.

הרשות להגנת הפרטיות מסרה בנושא: “לשם צמצום התרחשותם של אירועי אבטחת מידע, על ארגונים לפעול בהתאם לתקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע) ולוודא כי עובדיהם פועלים בהתאם לנהלים הפנימיים בנושא אבטחת מידע. ברשות להגנת הפרטיות התקבל מידע אשר הצביע על חולשות אבטחה באתר האינטרנט של התאחדות הכדורגל בישראל. בעקבות זאת, ביצעה הרשות הליך פיקוח שממצאיו העלו כי חולשת האבטחה אפשרה לכל גולש לבצע שינוי בכתובת האתר (URL) באתר ההתאחדות ולצפות במידע אישי, הכולל פרטים אישיים, תמונות פספורט וצילומי תעודות זהות של שחקנים, שופטים ובעלי תפקידים בקבוצות ובמועדונים”.

אורן חסון (רדאד ג'בארה)אורן חסון (רדאד ג'בארה)

עוד הוסיפו ברשות: “נמצא, כי במועד האירוע, אשר נתגלה באפריל 2020, התאחדות הכדורגל לא קיימה את נהליה הפנימיים בתחום אבטחת המידע, הכוללים התייחסות לאופן התגובה לאירועי אבטחת מידע ולפיתוח מאובטח, לא ביצעה סקר לאיתור סיכוני אבטחת מידע ומבדקי חדירות למערכות המאגר לבחינת עמידותן בפני סיכונים פנימיים וחיצוניים, לא נקטה באמצעים מקובלים כדי לוודא כי הגישה למאגר ולמערכותיו נעשית בידי בעל הרשאה המורשה לכך בלבד ולא יישמה מנגנון תיעוד אוטומטי המאפשר ביקורת על הגישה למערכות המאגר, הכל כנדרש בתקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע).

כמו כן, הממצאים העלו כי ההתאחדות לכדורגל חיברה את אתרה לרשת האינטרנט בלא התקנת אמצעי הגנה מתאימים מפני חדירה לא מורשית או מפני תוכנות המסוגלות לגרום נזק או שיבוש למחשב או לחומר מחשב כנדרש בתקנות ולא קבעה במפורש בהסכם עם ספק מיקור חוץ את הנדרש בהוראות התקנות לעניין זה.

ההתאחדות לכדורגל (שחר גרוס)ההתאחדות לכדורגל (שחר גרוס)

בעקבות ממצאי הפיקוח קבעה הרשות להגנת הפרטיות כי ההתאחדות לכדורגל הפרה את הוראות חוק הגנת הפרטיות והתקנות מכוחו והעבירה לה הנחיות לתיקון הליקויים. הרשות רואה חשיבות בפעולות בהן נקטה ההתאחדות מאז האירוע לצורך אבטחת המידע המצוי ברשותה ולמניעת הישנות מקרים אלו בעתיד”. 

תגובת ההתאחדות לכדורגל: "הרשות מציינת בסייפא של דוח הבדיקה כי היא 'מברכת על הפעולות בהן נקטה ההתאחדות לכדורגל מאז האירוע לצורך אבטחת המידע המצוי ברשותה ומניעת הישנות מקרים כאלה בעתיד ומודה להתאחדות על שיתוף הפעולה'. נמשיך לפעול בהתאם להוראות הרשות ולכללים המחייבים לטובת אבטחת המידע".

האם ב"ש תצליח גם בליגה וגם באירופה?
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */