ב-13 בינואר 2020 ברצלונה הדהימה את העולם כשמינתה את קיקה סטיין הדי אלמוני למאמנה, בטח ביחס לשורת אנשי המקצוע הבכירים שעבדו במועדון לאורך ההיסטוריה. הנהלת ברצלונה, זאת שכבר הספיקה להיות מודחת, חשבה שהגאונות הטקטית של הספרדי בן ה-62 תביא למפנה באמצע העונה אחרי פיטוריו של ארנסטו ואלוורדה.
אבל הקדנציה של סטיין בבארסה הסתיימה בבושת פנים שבעה חודשים אחרי שיצאה לדרך בעקבות התבוסה 8:2 לבאיירן מינכן ברבע גמר ליגת האלופות. בריאיון שנתן בספרד סיפר סטיין על התקופה בברצלונה, וסיפק לא מעט כותרות מעניינות.
3 צפייה בגלריה
קיקה סטיין ולאו מסי
קיקה סטיין ולאו מסי
קיקה סטיין ולאו מסי
(צילום: EPA)
"ב-40 השנים שלי בכדורגל כשחקן ומאמן לא נתקלתי בחדר הלבשה כל כך עצוב כמו בברצלונה", ירה סטיין. "זה היה משהו אחר, הייתי בשוק. יש דברים שלא יכולתי לשלוט בהם, וזה היה אחד מהם".
על העובדה שבארסה הפסידה את האליפות לריאל באותה עונה, אמר המאמן: "לא שיחקנו טוב, זאת עובדה, אבל ריאל קיבלה שישה פנדלים במאני טיים של העונה. גם בהפסד שלנו 2:0 בברנבאו היו כמה החלטות שנויות במחלוקת".
3 צפייה בגלריה
זידאן עם מאמן בטיס קיקה סטיין
זידאן עם מאמן בטיס קיקה סטיין
זידאן וסטיין בקלאסיקו
(צילום: AFP)
בזמן הקצר שסטיין עמד על הקווים של הקטלאנים היו לא מעט שערוריות. אחת מהן הייתה עם עוזרו, אדר סראביה, שהעביר ביקורת על אנטואן גריזמן במהלך הקלאסיקו. כמו כן, לאו מסי נצפה במצלמות הטלוויזיה כאשר הוא מתעלם מההוראות של העוזר הדומיננטי.
"כעסתי על אדר מאוד באותו יום עם גריזמן כי הזהרתי אותו שהוא חייב לשלוט בעצמו", מספר סטיין. "הוא ילד שאני אוהב, והוא עזר לי מאוד לאורך הקריירה. הסברתי לו שההתנהגות שלו לא נראית טוב במצלמות".
3 צפייה בגלריה
לאו מסי, אדר סראביה, לואיס סוארס
לאו מסי, אדר סראביה, לואיס סוארס
סראביה מאחורי סוארס
(צילום: gettyimages)
לא תופתעו לשמוע שברצלונה חייבת לסטיין עדיין כסף בעקבות הפיטורים: "אחרי הבחירות לנשיאות, נתתי לברצלונה חודש וניסיתי ליצור קשר עם ז'ואן לאפורטה, אבל סגן הנשיא היה זה שחזר אליי. הוא אמר שהם מוכנים להיכנס למשא ומתן כדי להימנע ממשפט. הסכמתי, אבל הוא ניסה לשכנע אותי לוותר להם על הכסף וסירבתי. אחרי 4-3 שיחות אמר שהם יחזרו אליי למחרת עם הצעה חדשה, אבל עד היום אני מחכה לאותה הצעה, וכבר עברו חודשיים".