סגנית ראש עיריית פריז על מסי: "יהיה המלך של פ.ס.ז'"
(צילום: סטס קופולו)
לא חסרים סיפורים סביב המעבר הסנסציוני של לאו מסי לפריז סן ז'רמן: החוזה העצום שלו, העזיבה של המועדון בו גדל וצמח מאז שהיה ילד, והפנטזיות על שיתוף הפעולה עם ניימאר וקיליאן אמבאפה. דבר אחד, כמעט בלתי נתפס, נשאר בצד: מסי וסרחיו ראמוס ישחקו באותה קבוצה. האייקונים הגדולים של ריאל מדריד וברצלונה יעלו באותו הרכב, יתחבקו אחרי שערים ויתאמנו באותו מתחם. לשפשף את העיניים ולא להאמין.
השניים שיחקו זה מול זה 15 שנים ברציפות, ביריבות הגדולה בעולם. שניהם עם 45 הופעות בקלאסיקו, יותר מכל אחד אחר. אחרי עזיבתו של רונאלדו ליובנטוס, זה הפך למאבק ממש אישי בניהם כאשר ראמוס הפך לפנים של ריאל. אף אחד לא דמיין את הקלאסיקו בלי שניהם. העונה, לראשונה מאז 2005, זה הולך לקרות. למעשה, המחשבה על כך שלא מסי ולא ראמוס ישחקו בקלאסיקו הייתה כל כך מופרכת, עד שג'וזף פדרארול, אחד ממנחי הטלוויזיה הידועים בספרד, הודיע כי יתפטר אם שניהם יעזבו בקיץ הזה. לא מעט אנשים הזכירו לפדרארול את האמירה הזאת אחרי שמסי חתם בפריז, והוא אמר בתוכניתו האחרונה: "לא תראו אותי כאן יותר, להתראות". אין מה לדאוג לפרנסה של המנחה, תוכניתו פשוט יצאה לפגרה והוא יחזור אליה כמתוכנן.
4 צפייה בגלריה
מסי וראמוס
מסי וראמוס
היו יריבים גדולים
(צילום: גטי אימג'ס)
כמעט בכל משחק הייתה בין ראמוס למסי תקרית אחת לפחות. הבלם הורחק פעמיים אחרי עבירות קשות על הארגנטיני. פעם אחת ב-2010 במהלך ה-0:5 המפורסם, ושוב באפריל 2017 אז הספרדי ביצע עבירה קשה עם שתי רגליים והרים את הפרעוש באוויר. גם מסי לא נשאר חייב, באוגוסט 2017 כאשר הקבוצות נפגשו בסופר-קופה, הוא נצפה מקלל בגסות את ראמוס, הקליפ הפך במהירות לוויראלי אחרי שרבים היו בהלם מכך שמסי בעל התדמית הנקייה מסוגל לכך.
השניים אף הקפידו לא לפרגן אחד לשני לאורך השנים, לפחות לא כלפי חוץ. מסי נשאל בשנה שעברה מי השחקן הכי קשוח שהוא שיחק נגדו, ומכולם בחר דווקא בפבלו מפאו, אז בג'ירונה והיום מושאל למאיורקה. בדצמבר 2020 ראמוס נשאל על מי הכי קשה לו לשמור, התעלם ממסי ובחר לפרגן לרונאלדיניו: "הוא היה בלתי עציר בשיאו". ראמוס הגדיל לעשות וציין גם את סמואל אטו וזלאטן איברהימוביץ'. מסי כבש 26 שערים מול ריאל מדריד והוא מלך שערי הקלאסיקו בכל הזמנים, את ראמוס זה לא הרשים. לפחות לא אז. אולי הוא לא רצה להעליב את אוהדי ריאל או לפגוע בכריסטיאנו רונאלדו.
4 צפייה בגלריה
מסי וראמוס
מסי וראמוס
ראמוס אפילו הורחק
(צילום: גטי אימג'ס)
סימנים לכך שראמוס דווקא כן העריך את מסי אפשר למצוא בציטוטים שלו מראיון ב-2018, כשמוחמד סלאח הפציץ 32 שערים בפרמייר-ליג: "אי אפשר להשוות אותו עדיין למסי ורונאלדו. הם שחקנים מעולם אחר, ולסלאח ייקח עוד הרבה זמן להגיע לרמתם".

ההתרככות של ראמוס

מסי לא מרבה לדבר עם התקשורת, לעומת ראמוס, שהתראיין לא מעט בחצי השנה האחרונה, אולי כי הבין שלא ימשיך בריאל ויעבור למקום אחר. בספטמבר הקרוב אף יעלה באמזון פריים סרט דוקומנטרי אודותיו שיסקור את כל הקריירה שלו.
לפני חצי שנה נשאל שאלה קצת הזויה יש לומר, מה יקרה אם מסי יעבור לריאל בהעברה חופשית? ראמוס ענה: "אעזור לו להתאקלם, אין ספק בכלל. אזמין אותו לביתי ואעזור לו בכל מה שיצטרך. אני, אגב, לא אשחק בברצלונה, גם לא בשביל 70 מיליון אירו בעונה. יש דברים שכסף לא יכול לקנות". עכשיו ראמוס יכול להזמין את מסי לביתו, שנמצא בפריז.
4 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
עכשיו הוא ישתף פעולה עם הנמסיס
(צילום: EPA)
אמזון הוציאה טיזר לקראת הסרט של ראמוס, והבלם הספרדי דיבר על מסי כפי שלא דיבר עליו עד היום: "אם לברצלונה לא היה את מסי, ריאל הייתה זוכה ביותר תארים. סבלנו מכך שהוא שיחק עבור ברצלונה, זאת אחת התקופות הטובות שלהם בכל בזמנים. היה לנו מאמן מעולה כמו ז'וזה מוריניו, וגם איתו היה לנו קשה לנצח אותם. זאת הייתה תקופה עם הרבה מאוד מתח בין המועדונים".
לפני כחודש, השמועות על מעבר אפשרי של מסי לפריז סן ז'רמן התגברו. ראמוס כבר חתם בקבוצה הצרפתית והשאיר את ריאל והוויכוח "מסי או רונאלדו" מאחוריו. בראיון לכלי תקשורת בארגנטינה הוא סוף סוף פירגן למסי, בלי "אבל" ובלי כוכבית.
"מסי הוא אחד השחקנים הכי טובים בעולם", אמר ראמוס, "אני לא יודע אם הוא יחליט להישאר בברצלונה, זה משהו שהוא יצטרך לפתור. באופן אישי, אני תמיד רוצה לשחק עם השחקנים הכי טובים בעולם, ולמסי בהחלט יש מקום בקבוצה שלי. הייתי שמח לראות אותו בפריז".
4 צפייה בגלריה
ניימאר חוגג
ניימאר חוגג
ניימאר. יש לו תפקיד חשוב
(צילום: AP)

התפקיד של ניימאר

וכעת, הבלתי ייאמן קורה. ראמוס ומסי ישתפו פעולה. ראמוס כנראה יסבול מירידה במספרים, כי סביר להניח שהארגנטיני יבעט את הפנדלים של הקבוצה. מצד שני, יהיו לו יותר הזדמנויות לכבוש בנגיחה מהגבהות של מסי ועוד חלוץ אחר בשם ניימאר. הברזילאי, מתברר, חבר של שניהם.
"למרות שהוא שיחק בברצלונה ואני בריאל , תמיד שמרנו על קשר חם", אמר ראמוס על ניימאר. "אנחנו מכירים כבר שבע שנים ומדברים הרבה, בעיקר בהודעות. ניימאר עזר לי להחליט לחתום בפריז סן ז'רמן". על היחסים של ניימאר עם מסי אין צורך להרחיב, מדובר בחברות נדירה בעולם הכדורגל.
למעשה, ניתן לומר שהעזיבה של הברזילאי את ברצלונה ב-2017 הייתה אירוע מכונן, שאם לא היה מתרחש כנראה שלא היינו רואים את ראמוס ומסי משחקים בפריז סן ז'רמן. התפקיד של הברזילאי בהחתמת שני הכוכבים היה קריטי, עכשיו הוא זה שיצטרך לגייס את כל הקסם האישי שלו כדי לחבר בין שני אנשים שחשבו כי לא ישחקו ביחד לעולם. הכל למען מטרה אחת, המטרה שלשמה הובא ניימאר עצמו ב-2017 לפארק דה פראנס תמורת 222 מיליון אירו: לזכות בליגת האלופות. גם מסי וגם ראמוס סימנו את המפעל כמטרה העיקרית שלהם, בלי שיתוף פעולה מוצלח זה לא יקרה.