מגיפת הקורונה בישראל: 400 חולים במצב קשה

לפי נתוני משרד הבריאות הבוקר, ישנם 400 חולים במצב קשה, מתוכם 62 מונשמים. סך הכול אובחנו אתמול 5,755 מאומתים לנגיף

זמן צפייה: 02:24

400 חולים במצב קשה כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שמתפרסמים הבוקר (רביעי). לפי הנתונים, 5,755 בני אדם אובחנו כמאומתים לנגיף אתמול. 62 בני אדם מונשמים ומפרוץ המגפה נפטרו 6,580 בני אדם. בנוסף, יותר מ-654 אלף ישראלים חוסנו במנה השלישית.

קבינט הקורונה יתכנס היום בשעה 17:00 בקריה בתל אביב כדי לדון ולאשר את ההמלצות שגובשו אתמול בתום דיון ולפיהן יוחל תו ירוק החל מגיל 3. התו ירוק יוחל על ענפי המשק, המוסדות הציבוריים והפרטיים, ובהם, בין השאר: בריכות שחייה, חדרי כושר, מוסדות אקדמיים, כל אירועי התרבות והספורט, כנסים ותערוכות, מוזיאונים, ספריות, מסעדות ובתי מלון, ועוד.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

שקד: זו מגפה – ובמגפה אנשים מתים

בנט החליט: תו ירוק החל מגיל 3

צעירה נפצעה קשה כשנפלה ממכונית – נבדק החשד שהושלכה ממנה

במסגרת ההחלטה, בני אפס עד שלוש יהיו פטורים מתו ירוק. הבדיקות לבני 12-3 יהיו במימון המדינה ומעל גיל 12 יהיו הבדיקות במימון פרטי (רק ללא מחוסנים מבחירה - ס"ע).

לינוי אשרם והמשלחת הישראלית לטוקיו 2020
לינוי אשרם והמשלחת הישראלית לטוקיו 2020

בדיון הוחלט כי מלבד התו הירוק, יתבצעו בדיקות המוניות בכל הארץ במטרה לזהות חולים מאומתים ולהוציאם לבידוד כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה. בהודעה שפורסמה בתום הדיון נכתב כי בימים הקרובים תתרחב באופן משמעותי פריסת מתחמי הבדיקות המהירות על מנת שיהיו נגישות בכמות גדולה לכל אזרחי ישראל.

בתו כך, מתוצאות סקר סרולוגי שבוצע במגזר החרדי עולה כי עד כה, מבין פוטנציאל של כ-74 אלף בני 3 עד 12 במספר יישובים, נדגמו כ-5,800 ילדים, כאשר אחוז החיוביים עמד על כ-19%. עוד עולה מהנתונים כי העיר עם שיעור החיוביים הגבוה ביותר היא מודיעין עילית, ואילו העיר עם שיעור החיוביים הנמוך ביותר, קרית יערים.

בנוסף, מנתונים שהגיעו לחדשות 13 עולה כי 40% מהחקירות האפידמיולוגיות שבוצעו על ידי פיקוד העורף בשלושת הימים האחרונים, שהם כ-5,100 בדיקות, טרם פוענחו. זאת ועוד, ‏ממוצע המאומתים היומי החל מרביעי שעבר שנכנסו דרך נתב"ג עמד על 136 בני אדם, שהם 0.80% מסך הנכנסים.

קורונה, ישראל, קניון, תקנות, סגר, תו ירוק
הגבלות קורונה בישראל | צילום: רויטרס

כזכור, שרת הפנים איילת שקד עוררה אמש סערה לאחר שבריאיון במהדורה המרכזית בחדשות 13 אמרה: "קיבלנו החלטה אסטרטגית לחיות לצד הקורונה. זה לדעת גם להכיל חולים קשים ומתים כי זו מגפה - ובמגפה אנשים מתים".

לאחר הריאיון, שקד הבהירה: "כל נפטר הוא עולם ומלואו, וחיי אדם הם ערך עליון ומקודש. כוונתי הייתה להסביר את המחיר שבהתמודדות מתמשכת עם המגפה העולמית. מוטב היה אם הייתי מתנסחת אחרת. אני חוזרת ומבקשת ללכת להתחסן, זה מציל חיים".