ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"לא הוכח כיעיל"

ישפיע על קבלת ההחלטות? ליברמן נגד סגר

למרות הזינוק בתחלואה, שר האוצר ליברמן מצהיר הערב כי אינו תומך בסגר עליו מדברים בישיבות הקבינט, כיוון שלטענתו זה לא יסייע להוריד את התחלואה: "יש קורלציה בין סגר לבין פגיעה בכלכלה"

ישפיע על קבלת ההחלטות? ליברמן נגד סגר
אביגדור ליברמן צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ברקע הדאגה במערכת הבריאות מהזינוק בתחלואה, הערב (שני) שר האוצר אביגדור ליברמן אמר כי הוא מתנגד לסגר, כיוון שלטענתו זה לא יוביל לירידה במספר המאומתים.

ליברמן טען שלא ידוע אם יש קשר בין סגר לבין ירידה בתחלואה, אך כן יש קשר בין סגר לפגיעה בכלכלה - דבר שהוא, כשר אוצר, לא מעוניין שיקרה. בנוסף, ליברמן הכריז על מספר צעדים בהם מתכוונים לנקוט כדי לתגבר את מערכת הבריאות.

"לא ברור אם יש בכלל קורלציה בין סגר לבין ירידה במספר המאומתים, כן ברור שיש קורלציה בין סגר לבין פגיעה בכלכלה", אמר שר האוצר בתדרוך לעיתונאים. "חוץ מאוסטרליה ובמחוזות מסוימים של סין, אין היום מדיניות של סגרים בשום מקום בעולם".

שר האוצר סיפר על כוונותיו לפעולות שיעשו לשיפור מערכת הבריאות: "במקום סגר, בכוונתנו להשקיע מאות מילוני שקלים בחיזוק קופות החולים, מחלקות הקורונה בבתי החולים, מענקי התחסנות לרשויות מקומיות, העלאת סף הספיקה של מערכת הבריאות ומימון בדיקות מהירות".

"אנו שוקלים לגייס מחדש רופאים שפרשו לפני שנה ושנתיים כדי לתגבר את מערכת הבריאות, וכן לפנות לרופאים שעומדים לצאת לפנסיה בבקשה שיידחו את פרישתם ב-6 עד 12 חודשים", הוסיף.

גם מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב הביע את התנגדותו לסגר, ופירט את סיבותיו: "אנשים לא חוששים מהקורונה, רובם מחוסנים ומחלימים. בסוף גם נפגע בכלכלה וגם לא נקיים את הסגר. העסקים נפגעים רק מפני שאתם מדברים על הסגר".

דבריהם של שר האוצר ומנכ"ל משרד האוצר מגיעים למרות שבימים האחרונים גם במערכת הבריאות וגם רוב השרים מדברים בקול רם על האפשרות שנגיע לסגר, ואף אתמול דווח שראש הממשלה הנחה להיערך לסגר בחגים

אביגדור ליברמן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד