עימות בדיון הממשלה על הסגר: "אנשים נמצאים בחרדה קיומית"

לאחר שבנט שוב הפציר בישראלים להתחסן, שרים מתחו ביקורת על האיום החוזר בהחמרת ההגבלות. חברי הממשלה גם דנו בסוגיית נתב"ג והשבים מחו"ל. "הקורונה פה להרבה שנים - יהיו הרבה וריאנטים"

זמן צפייה: 02:13

הממשלה התכנסה הבוקר (ראשון) כדי לדון בצעדים הבאים במאבק בהתפשטות מגפת הקורונה. מספר שרים מתחו ביקורת על האזהרות החוזרות מסגר, כך לדוגמא שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה כי "מעבר לעובדה שאנחנו צריכים להסיר את נושא מסדר היום, עצם זה שאנחנו מדברים על זה, אנחנו מקבעים מציאות בשטח. יש ביטולים ואנשים נמצאים בחרדה קיומית על הפרנסה שלהם".

השר לביטחון הפנים עמר בר לב השיב לה: "אני גם לא חושב שצריך להפחיד את הציבור אבל צריך לומר את האמת לציבור, והאמת היא שהמציאות מפחידה - כל 10 ימים זה מכפיל את עצמו, בעוד 23 ימים נהיה ב-1,600 שזה פחות או יותר יכולת הספיקה. אם יתחסנו וישימו מסכות, הסיכוי לסגר יקטן, המצב הכי גרוע זה לא להזכיר את המילה 'סגר' ואז עוד ארבעה שבועות נגיע אליו. צריך לומר את האמת".

נפתלי בנט ויאיר לפיד
נפתלי בנט ויאיר לפיד | צילום: רויטרס

נוסף על כך, השרים דנו בהמשך ההגבלות על נתב"ג, שר הבריאות ניצן הורוביץ ציין כי הודו צפויה לרדת מרשימת המדינות האסורות לטיסה, ועל כן השבים משם רק יחוייבו בבידוד. שרת התחבורה מרב מיכאל אמרה בדיון "צריך לעשות הכול כדי שתעשיית התעופה שלנו לא תיהרס. אני יודעת שיושבים איתם אבל זה לא מספיק וכרגע אין פתרונות על השולחן".

בפתח הישיבה התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט להמשך מבצע החיסון השלישי וקרא לציבור שוב לצאת ולהתחסן. "אם נתחסן באלול, נוכל לשמוע שופר יחד בתשרי", אמר ראש הממשלה. שר האוצר אביגדור ליברמן ציטט את ממונה הקורונה האמריקני, אנתוני פאוצ'י, ואמר: "הקורונה כאן להרבה שנים ויהיו עוד הרבה וריאנטים - צריך ללמוד לחיות עם זה".