יום שבת, 08.06.2024 שעה 21:39

מדהים: זהב לאיטליה ב-4X100 עם 37.50 שניות

השנה החלומית של האיטלקים נמשכה, סיימו ראשונים עם התוצאה החמישית בטיבה בהיסטוריה. שיא אולימפי לפיית' קיפייגון, זהב לשוני מילר וג’ושוע צ’פטגאי

|
פיליפו טורטו (רויטרס)
פיליפו טורטו (רויטרס)

המשחקים האולימפיים בטוקיו צוברים תאוצה ומגיעים לשלבי הכרעה סופיים כשהיום (שישי) נערך חצי הגמר ב-4X400 שליחים לגברים כאשר נבחרת ארצות הברית סיימה ראשונה בדירוג הכללי עם זמן נהדר של 2:57.77 דקות. בריצת 5,000 מטר לגברים זכה שיאן העולם ג’ושוע צ’פטגאי האוגנדי עם זמן מצוין של 12:58.15 דקות. ב-400 מטר לנשים זכתה בפעם השנייה ברציפות בזהב אולימפי שוני מילר המופלאה עם זמן מצוין של 48.36 שניות.

בתום מרוץ דרמטי ב-1,500 מטרים לנשים, פיית’ קיפייגון זכתה במדליית הזהב כשהיא שברה שיא אולימפי חדש עם 3:53.11 דקות. בהטלת כידון לנשים זכתה הסינית ליו שיווינג אחרי שזרקה למרחק של 66.34 מטרים. בגמר השליחים 4X100 נשים זכתה נבחרת ג’מייקה בזהב אחרי שסיימה עם שיא לאומי ועם הזמן השני בטיבו בהיסטוריה עם 41.02 שניות. איטליה המשיכה את השנה המטורפת שלה בספורט כשזכתה בזהב בשליחים 4X100 עם התוצאה החמישית בטיבה בהיסטוריה – 37.50 שניות.

גמר שליחים 4X100 גברים:

איזו דרמה גדולה קיבלנו על המסלול בטוקיו. האיטלקים רשמו ריצה פשוט נהדרת, המשיכו את ההצלחה המסחררת מהזכייה ב-100 מטר גברים של מרסל ג’ייקובס, הצליחו לעקוף את הבריטים לקראת הסיום בזכות ספרינט אדיר של פיליפו טורטו שהיה אחרון לעבור את קו הסיום ורשמו 35.50 שניות, כשהם קובעים את התוצאה החמישית בטיבה בכל הזמנים. מי שהגיעו מאייה בלבד אחריהם הם הבריטים שרשמו מרוץ ענק וסיימו בסופו של דבר רק עם מדליית הכסף. את המקום השלישי תפסה הנבחרת הקנדית המצוינת בניצוחו של אנדרה דה גראס כשסיימה עם 37.70 שניות וזכתה במדליית הארד. 

האיטלקים בטירוף (רויטרס)האיטלקים בטירוף (רויטרס)

גמר 1,500 מטר נשים:

אחרי מרוץ צמוד ודרמטי לכל אורכו, פיית’ קייפגון זכתה במדליית הזהב עם זמן מצוין של 3:53.11 דקות. מי שהוליכה כמעט בכל שלבי המרוץ עד הישורת האחרונה היא סיפן חסן ההולנדית, שהחליטה ללכת בכל הכוח על טרבל וזכתה כבר בזהב ל-5,000 מטרים, אך לא הצליחה לנצח בסיום כשהיא סיימה רק עם הארד ותנסה לפחות להשלים דאבל מחר כשתתחרה בגמר ה-10,000 מטרים. את המקום השני תפסה לאורה מוייר האמריקאית שזכתה במדליית הכסף עם 3:54.50 דקות.

סיפן חסן (רויטרס)סיפן חסן (רויטרס)

גמר 5,000 מטר גברים:

המרוץ היה צמוד לכל אורכו אך בשני הסיבובים האחרונים,  ג’ושוע צ’פטגאי האוגנדי החל לתפוס פער על יריביו כשסיים בסופו של דבר ראשון וזכה בזהב עם זמן מצוין של 12:58.15 דקות. כזכור, צ’פטאי קבע בשנה שעברה את שיא העולם במונאקו במקצה ל-5,000 מטר עם זמן מטורף של 12:35.36. מי שסיים אחריו הוא הקנדי הנפלא שאיים על הזהב והוליך בשלבים רבים בתחרות, מו אחמד, שסיים עם זמן של 12:58.61 דקות וזכה במדליית הכסף. במקום השלישי סיים פול צ'לימו האמריקאי שזכה בארד עם 12:59.05 דקות.

ג’ושוע צ’פטגאי  (רויטרס)ג’ושוע צ’פטגאי  (רויטרס)
ריצת 5,000 המטרים לגברים (רויטרס)ריצת 5,000 המטרים לגברים (רויטרס)

גמר ריצת 400 מטר נשים:

האלופה האולימפית מריו, שוני מילר המופלאה, סיימה ראשונה וזכתה בזהב עם זמן מצוין של 48.36 שניות. מילר הייתה שלישית ברוב שלבי המרוץ, אך בחלק האחרון היא צברה תאוצה וחלפה על פני סטפני מקפרסון ופאולינו מריליידי וסיימה ראשונה. פאולינו סיימה שנייה וזכתה בכסף עם זמן מצוין מבחינתה של 49.20 שניות. במקום השלישי סיימה אליסון פליקס, האתלטית המעוטרת ביותר בתולדות ארה”ב כשהשיגה את המדליה העשירית שלה בקריירה אחרי שסיימה בזמן טוב של 49.46 שניות. מקפרסון אגב סיימה בסופו של דבר רק במקום הרביעי עם זמן לא רע של 46.61 שניות.

שוני מילר מאושרת בסיום (רויטרס)שוני מילר מאושרת בסיום (רויטרס)

גמר שליחים 4X100 נשים:

ג’מייקה זכתה במדליית הזהב אחרי ששברה את השיא הלאומי עם זמן מטורף של 41.02 שניות, רק 20 מאיות מהשיא העולמי של נבחרת ארצות הברית, כשהן קובעות את הזמן השני הטוב בכל הזמנים ואין ספק ששיא עולם זה המשימה הבאה של ארבע הרצות המדהימות של המדינה ממרכז אמריקה. את המקום השני תפסו האמריקאיות, שסיימו בזמן של 41.45 שניות וזכו במדליית הכסף ואת מדליית הארד קטפו הבריטיות שסיימו עם 41.88 שניות. שווייץ שעשתה שיפור אדיר ברמת האתלטים והאתלטיות שלה בשנים האחרונות סיימה רביעית וגרמניה סיימה במקום החמישי. 

שריקה ג'קסון מסיימת במקום הראשון (רויטרס)שריקה ג'קסון מסיימת במקום הראשון (רויטרס)

גמר הטלת כידון נשים:

אחרי מקצה מסקרן במיוחד, הסינית ליו שיווינג זכתה במדליית הזהב אחרי שזרקה כבר בהטלה השנייה למרחק של 66.34 מטרים. מריה אנדרייצי’ק הפולניה סיימה עם מדליית הכסף אחרי שזרקה למרחק של 64.61 מטרים. את המקום השלישי תפסה קלסי לי ברבר האוסטרלית שקטפה את הארד אחרי שהטילה את הכידון למרחק של 64.56 מטרים.

ליו שיווינג חוגגת זהב (רויטרס)ליו שיווינג חוגגת זהב (רויטרס)

חצי גמר 4X400 שליחים גברים:

נבחרת ארצות הברית סיימה ראשונה בדירוג הכללי עם זמן נהדר של 2:57.77 דקות. כזכור, האמריקאים זכו 17 פעמים בעבר במדליית הזהב במרוץ השליחים 4X400 ואחרי שהיו לא מעט ביקורות כלפי האתלטים האמריקאים, נבחרת השליחים לא מתכוונת לפספס את השליטה המוחלטת שלה כששברה את השיא השנתי שלה. עוד נבחרת שעשתה היסטוריה היא איטליה שסיימה במקום הרביעי במקצה הראשון עם זמן מצוין של 2:58.91 דקות ושיא לאומי חדש. נבחרת נוספת שעשתה גם היא היסטוריה היא הודו שסיימה עם שיא יבשתי חדש של 3:00.25 דקות. פולין סיימה ראשונה במקצה השני עם זמן מצוין של 2:58.55 דקות. אחרי הפולנים הגיעו הג’מייקנים שסיימו עם זמן טוב של 2:59.29 דקות ושבע מאיות אחריהם הגיעו הבלגים המצוינים. את הזמן השני בטיבו אגב, קבעה בוטסואנה, עם זמן מצוין של 2:58.33 דקות.

נבחרת השליחים של ארה"ב בפעולה (רויטרס)נבחרת השליחים של ארה"ב בפעולה (רויטרס)
צפו בתכנית המלאה 'ביזנס אולימפי'
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */