עולם הכדורגל אוהב לעשות דרמה מכל דבר. כל סיפור הכי קטן הופך לכותרת וגורר אינספור פרשנויות – זו אחת הסיבות לפופולריות של המשחק. אבל לפעמים יש הודעות דרמטיות באמת, ואתמול קיבלנו אחת כזאת. לא סתם דרמטית, אלא אולי הכי דרמטית שידע דור האוהדים הנוכחי – לאו מסי עוזב את ברצלונה. רעידת אדמה, אין ספק, אבל עם כוכבית.
ברצלונה הודיעה אתמול בערוצים הרשמיים שלה שמסי לא ימשיך במועדון אחרי שהיה חלק ממנו במשך 21 שנים. עזיבה של מסי לקבוצה אחרת לא רק משנה את ברצלונה, כנראה לנצח, ולא רק משנה את הקבוצה אליה יעבור, כנראה לנצח, אלא משנה ליגות שלמות (הספרדית והליגה הקולטת) ובעצם את מפת הכדורגל כולה. השחקן הטוב בעולם, לדעת הרוב - הטוב בהיסטוריה, מלך ההופעות של המועדון (778), מלך השערים של המועדון (672), סמל המועדון ואולי סמל הכדורגל, עוזב למקום אחר?
3 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
לאו מסי. סמל המועדון ואולי סמל הכדורגל
(צילום: רויטרס)
אולי. מובן שמדובר בהודעה רשמית שלא זכורה כמותה, אבל צריך להסתכל על האותיות הקטנות, או במקרה הזה דווקא על האותיות הבולטות, אלה שמופיעות בפסקה הראשונה של אותה הודעה. ברצלונה מאשימה את הליגה הספרדית בכך שמסי לא נשאר. חוקי הליגה לא מאפשרים את החתימה "למרות הסכם בין ברצלונה למסי וכוונה ברורה של שני הצדדים לחתום על חוזה", כך בהודעה. לצורה בה הדברים נכתבו יש חשיבות.

רעשי המשנה

ברצלונה, איך לא, רוצה את מסי אצלה בכל מחיר. מסי סגר את תנאיו, רוצה להישאר. החתימה לא יצאה לפועל בגלל החוקים הפיננסיים של הליגה הספרדית, שמחייבים את המועדון לפנות המון מקום בטור שכר השחקנים לפני שמבטיחים למסי את שכרו. בברצלונה לא מוצאים דרך לעשות זאת, ובליגה לא מוכנים להתפשר. כבר לפני שלושה שבועות דיבר על כך נשיא הליגה חאבייר טבאס, שאמר שלא יעלים עין גם אם מדובר במסי.
3 צפייה בגלריה
אגוארו במדי ברצלונה
אגוארו במדי ברצלונה
אגוארו. לא ישתף פעולה עם החבר הטוב?
(צילום: רויטרס)
שני הצדדים התבצרו בעמדותיהם וקשה לראות איך המצב ייפתר בקלות. מצד אחד, אם הליגה תלך לקראת ברצלונה היא פותחת פתח לאינספור בקשות של המועדונים האחרים בספרד או/וגם, לחלופין, תביעות נגד הליגה שלא איפשרה רישום שחקנים לקבוצות אחרות בעבר. מהצד האחר, ברור שהליגה לא יכולה להרשות עזיבה של מסי. הליגה עצמה תיפגע מכך, תדמיתית ובעיקר כלכלית.
יש פה אול־אין של ברצלונה. מועדונים לא עושים מהלך כזה, מודיעים בערוצים רשמיים על עזיבה של שחקן כשהם לא בטוחים שהוא באמת עוזב. ניסיון ללחץ על טבאס והליגה. בארסה בעצם דוחפת את כל הז'יטונים פנימה כשיש לה קלפים סבירים, אבל גם אול־אין שמגיע עם סיכויים לא רעים לזכייה עלול להשתבש. כרגע אי אפשר לומר בוודאות לאיזה כיוון דברים יזוזו. הסוגיה לא הסתיימה.
3 צפייה בגלריה
מסי חוגג
מסי חוגג
הליגה לא יכולה להרשות עזיבה של מסי
(צילום: רויטרס)
אבל מדובר במסי, כך שעצם העובדה שיש סוגיה, עצם העובדה שיצאה הודעה, גם אם אפשר להדביק לה כוכבית קטנה, היא כמעט בלתי נתפסת. לפני שנה, כשהיה ברור לרבים שמסי לא ימשיך בגלל הכעס שלו על הנשיא דאז ז'וזפ מריה ברטומאו, הייתה מנצ'סטר סיטי המועמדת המובילה להחתים את הגאון הארגנטינאי. סיטי הודיעה אתמול על החתמת ג'ק גריליש מאסטון וילה תמורת 100 מיליון ליש"ט, האנגלי היקר בהיסטוריה. זה כמובן לא ימנע מסיטי לעשות הכל כדי לצרף את מסי אם הוא אכן עוזב את ספרד, אבל הפייבוריטית כרגע במרוץ להחתמתו היא פריז סן־ז'רמן.
מעבר כזה לא יהיה רק רעידת אדמה ענקית, אמיתית, אלא גם יגרור אחריו רעשי משנה, כמו מעבר של קיליאן אמבאפה לריאל מדריד. מעבר כזה, או כל עזיבה של מסי, יהיה הרעש הכי חזק ששמע עולם הכדורגל.