יום שלישי, 28.05.2024 שעה 21:10
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

ככה נראית קבוצה שאיבדה 50 גולים: מכבי בבעיה

הצהובים שוב לא כבשו ("עשינו הכל נכון עד הרגע שצריך לתת גול") וגם כאשר יתחזקו, ברור כי יצטרכו לפגוע בול בכל מי שיגיע. סיכום ה-0:0 מול טרנאבה

|
אוסאמה חלאילה (האתר הרשמי של מכבי ת
אוסאמה חלאילה (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

מכבי תל אביב איבדה בקיץ האחרון מעל 50 שערים. זו המתמטיקה הדי פשוטה. תחברו את כל השחקנים שעזבו, תקזזו משם את שני השערים שהבקיע כבר אוסמה חלאילה, וזה עדיין מעל. אמש (חמישי) זה שוב היה בולט מדי לעין. הצהובים שכבר נחתו חזרה בישראל היו יותר טובים בפער מספרטק טרנאבה וסביר להניח שבכל קיץ קודם, כשהשחקנים שכבר לא בקריית שלום היו מוצבים על הדשא, המשחק הזה היה מסתיים בתוצאה גבוהה שגומרת סיפור. אבל, עוד משחק על ה-0, הפעם עם שלושה כדורים שנבלמו בעמודים ועוד שלוש החמצות גדולות נוספות. 

“עשינו הכל נכון עד הרגע שהיה צריך לתת את הגול וגם המזל הקטן הזה שפעם היה בצד שלנו, כבר לא איתנו”, אמרו במכבי ת”א, וזה סיכום משחק שלא מפתיע אף אחד. הוא אפילו די צפוי. השורה התחתונה היא אותה השורה – אין לצהובים מספיק גולרים בחלק הקדמי ואת מה שהיא לא מצליחה לשים ברשת היא בינתיים לא רואה הופך לעונש מזומן בצד השני, אבל גם צריך להגיד את האמת – סוטייסקה וגם טרנאבה קבוצות לא טובות.

אנדרה ז'ראלדש מול יוסוף במידלה (האתר הרשמי של מכבי ת"א)אנדרה ז'ראלדש מול יוסוף במידלה (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

כרגע התמונה היא ברורה – מכבי ת”א חייבת את שחקני החיזוק שלה במהרה. היא זקוקה נואשות לקשר התקפי, לשחקן כנף במקום יונתן כהן ולחלוץ. היא לא תוכל להתקיים בלי להביא את השחקנים האלה ולא רק שהיא חייבת להביא אותם, הם יהיו מוכרחים להיות שחקנים “שוברי שוויון” כפי שנהוג להגיד. כל אחד מהשחקנים האלה, שמן הסתם שניים מהם יהיו זרים, יהיה צריך להיות בינגו מדהים. רכש שישנה את פניה של הקבוצה. אחרת? מכבי ת”א בבעיה קשה מאוד לקראת העונה הזו. 

עד עכשיו נתנו (תקשורתית) הרבה שקט לברק יצחקי ולפטריק ואן לוון, וגם לג’ק אנגלידיס ומיץ’ גולדהאר. הקהל אולי כועס על ניהול המשחק של ההולנדי ועל החילופים שלו (אבל תהיו רציניים, גם ולדימיר איביץ’ האהוב לא לוקח אליפות עם הסגל הזה), או על כך ששרון תמם וברק יצחקי לא הצליחו עדיין לחזק את הקבוצה (וגם אם הם אומרים שגולדהאר מודע לצרכים, האוהדים רוצים לראות קבלות לדברים), אבל גם צריך להסתכל על התמונה ממבט רחב יותר. מכבי ת”א איבדה תוך עונה אחת (בהנחה ויונתן כהן אכן עומד להימכר) ארבעה ישראלים בכירים ואין להם אפילו חצי תחליף לכך: דור מיכה, עומר אצילי, יונתן כהן ודור פרץ. 

דור פרץ הוא פאשלה ניהולית (שהתרחשה עוד לפני יצחקי), יונתן כהן זה מצב נתון של שחקן שמנסה לאלץ את המועדון למכור אותו, אבל מיכה ואצילי? הם ויתור של גולדהאר שבחר בדרך המוסרית (ולא ניכנס לניתוחים שלה), אבל גם לא העמיד שום תחליף הולם עבור הצוות המקצועי מבחינת רכישות לעמדות האלה. למשל, אם כל כך צריכים להחליף את דור מיכה ואין תחליף קיים בסגל, אז לשלם את סעיף הרכישה על דן ביטון שעליו חתמת מול לודוגורץ זו הברירה היחידה. התמקחות ארוכה שאולי תסתיים בכך שהוא אינו מגיע? זו היחלשות דרמטית, בטח כאשר מסתכלים על איך מכבי ת”א משחקת כעת גם בלי יונתן כהן. כאשר מיכה ואצילי פורחים ביריבות הגדולות של הצהובים, אז זה ויתור דרמטי עוד יותר.

עומר אצילי - פורח במכבי חיפה (עמרי שטיין)עומר אצילי - פורח במכבי חיפה (עמרי שטיין)

אבל כאמור וכפי שכבר נכתב למעלה – המצב ברור וחד, מכבי ת”א חייבת להתחזק באופן בהול והשמות הם ידועים לכולם ורק צריכים שגולדהאר, אנגלידיס, תמם ויצחקי יסגרו ביחד את הנושא בשיחת ועידה אחת שבה מחליטים שעושים כל מה שצריך ומביאים את השחקנים האלה מיד. בלי המתנות, בלי לחכות לאישורים. משלמים מה שצריך לשלם ומתחזקים, הרי בסוף הכל שאלה של כסף ולדעת לקבל החלטות. דן ביטון, גבי קניקובסקי, עדן שמיר, קשר זר וחלוץ זר, ארבעה מתוך החמישה האלה צריכים להגיע למכבי ת”א. יש יגידו “כבר היו צריכים להגיע”, יש שאולי יגידו שכל החמישה צריכים להגיע. 

בינתיים, הסגל הקיים אולי יספיק לה כדי לעלות לשלב הפלייאוף. בהתחשב בהגרלה, יש מצב שזה גם יספיק לה כדי לעלות לשלב הבתים של הקונפרנס ליג. אבל כדי להחזיר את תואר האליפות? נראה שהפער שהצהובים צריכים לסגור כעת הוא קיצוני והבאה של שלושה או אפילו חמישה שחקנים חדשים, לא בטוח שתספיק אם החומר הקיים לא יצליח להרים את עצמו.

מתן חוזז (האתר הרשמי של מכבי ת"א)מתן חוזז (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

זה אומר שמכבי ת”א צריכה יותר מספרים מטל בן חיים, ממתן חוזז, מאבי ריקן, מאנדרה ז’ראלדש, מאנריק סבוריט, וגם מהמחליפים שלה בשלב הזה של העונה. כל מי שנכנס צריך לטרוף את הדשא ולהראות שיש קבוצה שמסוגלת לקחת אליפות. בלי שכל זה יקרה, גם חיזוק טוב ככל שיהיה, לא בטוח בכלל שיספיק למכבי ת”א העונה. ומילה על ואן לוון: קצת פחות פחד, קצת יותר תעוזה. זה השינוי הקטן שהוא צריך להביא גם מעצמו כדי שמכבי ת”א תראה מעט טוב יותר עוד לפני ששחקני הרכש יגיעו. 

צפו בפרק ה-5 של טרנספר מרקט
אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */