הפועל באר שבע ספגה אמש (חמישי) את הפסדה הראשון לעונת 2021/22 - 2:1 לשלאסק ורוצלאב הפולנית. אך למרות זאת במועדון אופטימיים בנוגע לסיכויים להעפיל לשלב הפלייאוף של הקונפרנס ליג בעזרת ניצחון של שני שערים ומעלה בגומלין שיערך ביום חמישי באצטדיון המושבה.
עד המשחק אתמול באר שבע לא שילמה מחיר על כך שטרם השלימה את הסגל, אך אתמול זה עלה לה ביוקר. את השער הראשון כבשו הפולנים בעקבות טעות קשה של דוד קלטינס, שפשוט בישל את השער של אריק אקספוסיטו. קלטינס, שפותח הקיץ את עונתו השלישית בבאר שבע, לא יועד בשום שלב להיות המגן השמאלי של הקבוצה, אך בעקבות שחרורו של דודי טוויטו והעזיבה המפתיעה שון גולדברג נתקעה באר שבע ללא שחקן בעמדה הזו.
3 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
שילם ביוקר על הטעויות של שחקניו. רוני לוי
(צילום: הרצל יוסף)
בלית ברירה קלטינס, שעד עכשיו שיחק בבאר שבע בעיקר כקשר אך גם כבלם וכמגן ימני, הוצב באגף השמאלי. עד אתמול הוא דווקא הציג יכולת גבוהה, אך הטעות לא מתאימה למשחקים ברמות האלה. במועדון בכל מקרה מחפשים מגן שמאלי זר, והטעות אמש, שהוכיחה עד כמה קריטי לאייש את העמדה, לבטח תאיץ את החיפושים.
הטעות שהובילה לשער השני של הפולנים הייתה של המגן הימני איאד אבו עביד, כשהכשיל ברחבה בתוספת הזמן הארוכה של המחצית הראשונה את רוברט פיך, שכבש מהפנדל את שער הניצחון.
הרבה גבות הורמו הקיץ כשבאר שבע החליטה לצרף את אבו עביד ששיחק אשתקד בקבוצת התחתית של הפועל תל אביב, כבלם וכמגן, ולא ממש הרשים. הפתעה גדולה יותר הייתה כשבמשחקים הראשונים החליט המאמן רוני לוי להעניק לו קרדיט בהרכב על חשבונו של אור דדיה, שבשנתיים האחרונות פרץ והפך לשחקן הרכב קבוע ואף כחבר בסגל הרחב של נבחרת ישראל.
דדיה קיבל הזדמנו להחזיר לעצמו את המקום בהרכב בשבוע שעבר, אך הוא לא נראה טוב בניצחון 0:4 על ארדה הבולגרית ואף נפצע. באופן טבעי אבו עביד חזר ל-11, ומלבד הפנדל, שהיה שטותי, הוא גם גרם לפנדל נוסף, אך למזלה של ב"ש השופט התעלם מהעניין.
"לא נכנסנו טוב למשחק. לא היינו שקטים עם הכדור ולא שמרנו עליו", אמר רוני לוי בסיום. "מצד שני היריבה כן נכנסה טוב. התחלנו רע מאוד. חשבתי שיש צורך להכניס שחקנים טריים יותר במחצית השנייה. יש לנו שחקנים טובים שהתחילו את ההכנה מאוחר ולא מוכנים עדיין לפתוח. אני חושב שהם נכנסו טוב ועזרו לנו להשתלט על המשחק. ורוצלאב בהתחלה הייתה תוקפנית אבל ככל שהשתלטנו הם משכו את המשחק אחורה בהתאם לסיטואציה.
3 צפייה בגלריה
איאד אבו עביד
איאד אבו עביד
הכשלה שטותית. אבו עביד
(צילום: הפועל באר שבע)
עוד אמר המאמן: "בשלב הזה של העונה אי אפשר לדעת מי פייבוריטית לפני צמד משחקים כזה. אני חושב שבבית שלנו, עם הקהל שלנו, נעשה את העבודה ונעבור שלב. היה עדיף אם המשחק היה נערך באצטדיון טוטו-טרנר אבל המושבה זה בישראל ואני בטוח שהקהל שלנו יבוא לתמוך בנו ולעזור לנו".
באר שבע פתחה את המשחק בצורה רעה אך השער של מראינו בריירו מקרן בתחילת תוספת הזמן של המחצית הכניס את באר שבע למשחק. פתיחת העונה של בריירו מדהימה. בארבעה משחקים רשמיים יש לקשר האחורי, שנחשב לדי אפור, כבר ארבעה שערים. כמו נגד ארדה, גם אתמול מי שבישל לו הוא רמזי ספורי.
גם ספורי, כמו בריירו, לא מתוכנן להיות שחקן שפותח בהרכב הכי חזק של רוני לוי, אך נכון לעכשיו שניהם מוכיחים את עצמם. ספורי עשוי לאבד את מקומו בהרכב בגומלין, שכן דור מיכה, שנכנס במחצית השנייה שוב נראה טוב מאוד והוא צפוי לפתוח לראשונה בשבוע הבא.
3 צפייה בגלריה
מריאנו בריירו
מריאנו בריירו
לא מפסיק לכבוש. מריאנו בריירו
(צילום: באדיבות הפועל באר שבע)
לאחר שכ-7,000 אוהדים הגיעו למשחק הבית נגד ארדה, במועדון מקווים שלפחות כמות דומה תעניק להם תמיכה גם בגומלין מול היריבה הפולנית, אך הפעם המשחק לא נכלל במנוי העונתי והאוהדים יצטרכו לרכוש כרטיסים. בצוות המקצועי מקווים שהחלוץ איתי שכטר יחלים מקורונה ויוכל ליטול חלק במשחק.