רעידת אדמה, בכדורגל. לאו מסי עוזב את ברצלונה, ועכשיו זה סופי, כך לפחות טוען המועדון. על פי ההודעה הרשמית, השחקן הטוב בעולם (סליחה רונאלדו, עכשיו זה הזמן של לאו) ייפרד מבארסה למרות שהצדדים הגיעו לסיכום על חוזה חדש.
"למרות שהגענו לסיכום עם לאו מסי בכוונה ברורה של שני הצדדים לחתום היום על חוזה חדש, הוא לא יכול להיחתם כתוצאה ממכשולים כלכליים ומבניים (תקנות של הליגה הספרדית)", כך נכתב בהודעה הרשמית של המועדון.
5 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
הלם, פשוט הלם. לאו מסי וברצלונה כבר לא
(צילום: רויטרס)
עוד נכתב: "כתוצאה מהמצב, לאו מסי לא יכול להמשיך בברצלונה. שני הצדדים מאוד מאוכזבים שהרצונות שלהם לא יכולים להתממש. אנו רוצים להודות לשחקן על התרומה שלו לקידום של המועדון ולאחל לו רק טוב בחייו האישיים והמקצועיים".
אתמול (רביעי) היו דיווחים על כך שהסאגה תסתיים במהלך היום והארגנטינאי יחתום לשנתיים נוספות בברצלונה, אך בארסה נתקלה בקשיים לא צפויים ונאלצה לעשות את מה שחלמה שלא תעשה לעולם - להיפרד מהפרעוש.
5 צפייה בגלריה
קומאן מנחם את מסי
קומאן מנחם את מסי
רגע, רגע, אל תלך. קומאן ומסי
(צילום: רויטרס)
בסוף חודש יוני מסי הפך באופן רשמי לשחקן חופשי ומאז הצדדים מנהלים משא ומתן קדחתני כדי להשאיר אותו במועדון. חשוב לציין שההודעה הזו היא עדיין לא המילה הסופית והאחרונה בסאגה המאוד מוזרה הזו, ויכול מאוד להיות שההודעה המפתיעה שהוציאו בברצלונה היא ניסיון להפעלת לחץ על ראשי לה-ליגה, במטרה לאפשר לה הקלות כלכליות.
בינתיים הפרשנים בספרד בטוחים שהארגנטינאי יישאר, והכל הוא בעצם תרגיל, שכן בליגה הספרדית לא ירצו לראות את הכוכב הגדול בעולם עוזב אותם לפרמייר-ליג (מנצ'סטר סיטי מתעניינת) או לליגה הצרפתית (מסי, ניימאר ואמבאפה? חלום). גם הודעת הפרידה הכמעט הלקונית מהשחקן הגדול בתולדות המועדון (ואחד הגדולים אי פעם) מעלה סימני שאלה.
5 צפייה בגלריה
לאו מסי עם גביע האלופות
לאו מסי עם גביע האלופות
לאו מסי עם גביע האלופות האחרון בו זכה עם בארסה
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
מסי בעונת הבכורה שלו בברצלונה
מסי בעונת הבכורה שלו בברצלונה
זוכרים? כך נראה בעונת הבכורה שלו באדום-כחול
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
מסי עם כל כדורי הזהב בהם זכה
מסי עם כל כדורי הזהב בהם זכה
ועם כל כדורי הזהב בהם זכה
(צילום: רויטרס)
אגב, על פי סוכנויות ההימורים, הפייבוריטית לצרף את מסי היא... ברצלונה. כן, שמעתם נכון. גם בסוכנויות ההימורים בטוחים שכל הסאגה הזו תסתיים עם חוזה חדש, כשאפשרות נוספת היא מעבר, אפשר לומר הזוי, ל-MLS.
בארסה, כידוע, נמצאת בקשיים כלכליים קשים ובתקופת הנשיא הקודם, ז'וזפ מריה ברתומאו, הגירעון של המועדון הגיע ליותר ממיליארד אירו. החזרה של ז'ואן לאפורטה לתפקיד הייתה אמורה לא רק להשיב את האמון של האוהדים, אלא גם להשאיר את מסי, שמאס בברתומאו וטען שהוא הסיבה העיקרית לרצון שלו לעזוב.
מסי רשם 778 הופעות במדי ברצלונה, הוא כבש 672 שערים ובישל 288 נוספים - בכל הקטגוריות הוא כמובן שיאן המועדון בכל הזמנים.
פורסם לראשונה: 20:22, 05.08.21