יום שישי, 07.06.2024 שעה 22:12

שליחי ארה"ב לא בגמר, הולוויי הפסיד במשוכות

התרסקות אמריקאית על המסלול: השליחים ב-4X100 פישלו בענק, רק כסף לפייבוריט ב-110 מ' סיים, הזהב של פרצ'מנט. זהב ושיא אולימפי לקראוזר בכדור ברזל

|
קרייבון גילספי האמריקאי מאוכזב (רויטרס)
קרייבון גילספי האמריקאי מאוכזב (רויטרס)

תחרויות האתלטיקה במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 הגיעו לפנות בוקר (חמישי) ליום השביעי שלהן ובאצטדיון האולימפי בטוקיו ממשיכות להיערך מספר תחרויות במקביל, כאשר כמה שלבי מוקדמות כבר הגיעו לסיומם, תחרויות הקרב 10 לגברים והקרב 7 לנשים ממשיכות להתקדם לעבר סיומן, ומספר גמרים מתרחשים כעת.

גמר ריצת ה-110 מטר משוכות

גרנט הולוויי היה אחד ההימורים הכי בטוחים לזהב באולימפיאדת טוקיו, בטח על המסלול באצטדיון האולימפי. אבל עם מה שקורה לאמריקאים במשחקים האולימפיים האלה, שום הימור על חברי המשלחת האלה לא בטוח. הפעם הולוויי, אלוף העולם, שדווקא זינק טוב לריצת הגמר ב-110 מטר משוכות והוביל בערך במשך שלושת-רבעי ריצה, היה זה שהתרסק כשנחלש לקראת הסיום ונתן להנזל פרצ’מנט הג’מייקני את מדליית הזהב על מגש של כסף. פרצ’מנט עשה זאת בזמן של 13.04 שניות, חמש מאיות לפני ה-13.09 שניות של הולוויי. רונלד ליוויי הג’מייקני זכה בארד עם 13.10 שניות והותיר אמריקאי נוסף שחיפש מדליה, דבון אלן, עם המקום הרביעי וידיים ריקות.

הנזל פרצ'מנט חוגג (רויטרס)הנזל פרצ'מנט חוגג (רויטרס)
גרנט הולוויי מאוכזב (רויטרס)גרנט הולוויי מאוכזב (רויטרס)

מוקדמות ריצת השליחים 4X100 לגברים

אבל ההתרסקות של הולוויי לפחות הסתיימה עם מדליית כסף והיא כאין וכאפס לעומה מה שרביעיית השליחים של ארצות הברית עשתה לפנות בוקר. האמריקאים, המועמדים הבכירים לזהב, עם שלושת הרצים הבכירים שלהם – טרייבון ברומל, פרד קרלי ורוני בייקר, סיימו רק במקום השישי במקצה השני במוקדמות עם 38.10 שניות ולא עלו לגמר.

פרד קרלי ורוני בייקר מסתבכים עם החילוף (רויטרס)פרד קרלי ורוני בייקר מסתבכים עם החילוף (רויטרס)

קרלי ובייקר הסתבכו מאוד עם העברת המקל ביניהם והאמריקאים, שאיבדו שניות יקרות, סיימו במקום השמיני הכללי מבחינת זמנים, אבל בגלל ששלוש הרביעיות הראשונות בכל מקצה עולות אוטומטית לגמר, היפנים, שסיימו במקום השלישי במקצה הראשון עם הזמן התשיעי בטיבו, עלו לגמר והאמריקאים נותרו בחוץ. מדובר במפלה ענקית עבור האמריקאים ובמיוחד עבור ברומל, שסוגר אולימפיאדה מזעזעת אחרי שלא עלה גם לגמר ב-100 מטר למרות שסומן כמועמד לזהב. הרביעייה הג’מייקנית עלתה עם הזמן הטוב ביותר ואחריה הרביעיות של סין וקנדה. גם איטליה, בריטניה, גרמניה ואפילו גאנה יהיו בגמר.

רוני בייקר לא יודע מה לומר (רויטרס)רוני בייקר לא יודע מה לומר (רויטרס)

גמר הדיפת כדור ברזל

אם על המסלול האמריקאים מתרסקים, לפחות נותרו מקומות באצטדיון האולימפי בטוקיו בהם הם יכולים לחגוג. אחד מהם היה בתחרות הדיפת כדור ברזל, שם הפייבוריט הגדול לזהב דווקא לא התרסק – ראיין קראוזר האמריקאי הנפלא, שיאן העולם והאלוף האולימפי מריו 2016, קבע את התוצאה השנייה הכי טובה בהיסטוריה כשהדף את הכדור ל-23.30 מטרים, שיא אולימפי חדש, וזכה במדליית הזהב.

ראיין קראוזר חוגג (רויטרס)ראיין קראוזר חוגג (רויטרס)

למעשה, קאוזר שבר את השיא האולימפי, שהיה שייך לו מהאולימפיאדה הקודמת ועמד על 22.52 מטר, שלוש פעמים. כבר בהדיפה הראשונה שלו הוא שבר את השיא והעמיד אותו על 22.83 מטר, בשנייה הוא שיפר אותו בעוד 10 סנטימטרים, ובהדיפה השישית והאחרונה הוא קבע את השיר האולימפי החדש. האמריקאים השלימו זהב-כסף על הפודיום כשג’ו קובאקס הדף את הכדור ל-22.65 מטרים (גם כן שבירה של השיא האולימפי הקודם), בעוד תומאס וולש מניו זילנד זכה בארד עם 22.47 מטרים.

ראיין קראוזר במסר לסבתא (רויטרס)ראיין קראוזר במסר לסבתא (רויטרס)
קראוזר וקובאקס חוגגים - לפחות הם נתנו קצת הנאה לאמריקאים (רויטרס)קראוזר וקובאקס חוגגים - לפחות הם נתנו קצת הנאה לאמריקאים (רויטרס)

גמר הקפיצה המשולשת לגברים

לא רק האמריקאים הופתעו הבוקר. ספורטאים מבורקינה פאסו מעולם לא זכו במדליה אבל בקפיצה משולשת הם היו בטוחים שלא רק שהמדינה תזכה במדליה ראשונה, אלא שהיא תהיה מוזהבת. הוג פבריס זנגו היה המועמד המוביל לזכייה בזהב, אבל הוא היה רחוק ממיצוי הפוטנציאל שלו, קפץ רק ל-17.47 מטרים (בקפיצה השלישית שלו מתוך שש בגמר) ונאלץ להסתפק במקום השלישי – בכל זאת מדליה ראשונה בהיסטוריה לארצו, אבל מארד. מי שניצל את התוצאה הלא טובה של זנגו היה פדרו פישארדו מפורטוגל, שקטף את מדליית הזהב עם שיא לאומי (ואישי) חדש בקפיצה ל-17.98 מטרים. בכסף זכה במפתיע ז’ו יאמינג הסיני עם שיא אישי של 17.57 מטרים.

פדרו פישארדו חוגג (רויטרס)פדרו פישארדו חוגג (רויטרס)
זנגו מאוכזב (רויטרס)זנגו מאוכזב (רויטרס)

מוקדמות ריצת השליחות 4X100 לנשים

נבחרת ג’מייקה, עם איליין תומפסון-הרה, שלי-אן פרייז’ר-פרייס ושריקה ג’קסון, שזכו בזהב, בכסף ובארד (בהתאמה) בריצה ל-100 מטר, היא כמובן המועמדת המובילה לקחת את הזהב בשליחות, כמעט בלי תחרות. בשלב המוקדמות תומפסון-הרה ופרייז’ר-פרייס, שרצו שלשום בגמר ה-200 מטרים, קיבלו מנוחה ורק ג’קסון רצה, לצד שלוש רצות ג’מייקניות נוספות, וזה הספיק ל-42.15 שניות שנתן מקום בגמר, אבל רק דרך המקום השלישי במקצה הראשון מבין שניים במוקדמות, אחרי בריטניה וארה”ב, המועמדות הנוספות למדליה.

הרצה הבריטית מקדימה את האמריקאית ואת שריקה ג'קסון הג'מייקנית (רויטרס)הרצה הבריטית מקדימה את האמריקאית ואת שריקה ג'קסון הג'מייקנית (רויטרס)

הבריטיות סיימו ראשונות במקצה ובדירוג הכללי עם שיא לאומי חדש של 41.55 שניות, האמריקאיות סיימו במקום השני במקצה ובדירוג הכללי עם 41.90 שניות ואילו המקום השלישי של הג’מייקניות הספיק למקום החמישי הכללי, אחרי ששתי הראשונות במקצה השני, גרמניה ושווייץ, סיימו בזמן טוב יותר. גם הרביעיות של צרפת, הולנד וסין העפילו לגמר.

רביעיית הרצות הבריטיות חוגגות (רויטרס)רביעיית הרצות הבריטיות חוגגות (רויטרס)

קרב 7

הקרב הלוהט בין אנוק וטר לבין נאפי ת’יאם ממשיך במלוא הכוח ואחרי שאתמול נערכו ארבע תחרויות, היום השני והאחרון נפתח עם שתי תחרויות נוספות, שבסיומן חזרה ת’יאם הבלגית להוליך, כשרק תחרות אחת נשארה. היום התחיל עם קפיצה לרוחק, ות’יאם קפצה ל-6.60 מטרים, הקפיצה הטובה ביותר בין כל המתחרות, שסייעה לה לעבור את בת ארצה נור וידץ בדירוג הכללי ולעלות למקום השני. וטר ההולנדית קפצה ל-6.47 מטרים, הקפיצה השלישית בטיבה, ואחרי חמש תחרויות היא הייתה עם 4,965 נקודות, כשת’יאם עם 4,961 נקודות, פער של 4 נקודות בלבד.

אנוק וטר (רויטרס)אנוק וטר (רויטרס)

הפער הזה נסגר בתחרות השישית, הטלת כידון, שגם בה ת’יאם קבעה את התוצאה הטובה ביותר עם הטלה ל-54.68 מטרים, בעוד וטר קבעה את התוצאה הרביעית בטיבה, 51.20 מטרים. כתוצאה מכך, ת’יאם עלתה למקום הראשון בדירוג הכללי עם 5,912 נקודות, בעוד לווטר יש 5,848 במקום השני. השתיים ייאבקו על מדליית הזהב בריצה ל-800 מטר. במאבק על המקום השלישי קנדל וויליאמס האמריקאית דילגה מעל לוידץ ולחברתה האמריקאית אנני קונץ ועלתה למקום שמקנה מדליית ארד לאחר הטלת כידון טובה, אך היא נמצאת רק עם נקודה אחת מעל אוסטרווגל ההולנדית, שרשמה את הטלת הכידון השנייה בטיבה וטיפסה עד למקום הרביעי, כשהיא משאירה מאחוריה את וידץ וקונץ במקומות 5 ו-6.

נאפי ת'יאם חוגגת (רויטרס)נאפי ת'יאם חוגגת (רויטרס)

קרב 10

אתמול, אחרי חצי מהתחרויות בקרב 10, דמיאן וורנר הקנדי, מדליסט הארד מריו 2016, היה במקום הראשון עם יתרון של 81 נקודות על פני אשלי מולוני האוסטרלי. וורנר השווה את שיא העולם בקרב 10 בריצה ל-100 מטר, קבע שיא אולימפי בקרב 10 בקפיצה לרוחק, ונראה היה בשיאו ובדרך הנכונה. היום, אחרי שלוש תחרויות נוספות, הפער גדל וכשלסיום נותרו רק הטלת כידון וריצה ל-1,500 מטרים, הפער בין הקנדי לאוסטרלי עומד על 221 נקודות ונראה שוורנר, שגם בריו וגם בשלוש אליפויות עולם הצליח לסיים עם מדליה אבל אף פעם לא עם הזהב, בדרך לזכות סוף סוף בפרס הגדול ביותר.

את היום השני והאחרון של התחרות וורנר פתח עם הזמן הטוב ביותר בריצה ל-110 מ’ משוכות – 13.46 שניות, עוד שיא אולימפי חדש לקרב 10, והגדיל את הפער ממולוני, שסיים עם הזמן הרביעי בטיבו, 14.08 שניות. המגמה המשיכה גם אחרי שהקרב 10 עבר לזריקת דיסקוס, שם וורנר קבע את התוצאה השלישית בטיבה – 48.67 מטרים, בעוד מולוני הגיע רק ל-44.38 מטרים, התוצאה ה-15 בטיבה. הפער צומק רק קצת אחרי הקפיצה במוט, שם קפץ האוסטרלי ל-5 מטרים בעוד הקנדי עבר 4.90, אבל אחרי שמונה תחרויות וכשנותרו שתיים בלבד, קשה להאמין שמולוני יכול לכוון ליותר ממדליית כסף. לשמחתו, הפער בינו לבין פירס לפאז’ שבמקום השלישי עומד על 94 נקודות, כששיאן העולם וסגן האלוף האולימפי מריו קווין מאייר נמצא במקום הרביעי ומקווה לעמוד על הפודיום.

דמיאן וורנר מקדים את מתחריו בריצת המשוכות (רויטרס)דמיאן וורנר מקדים את מתחריו בריצת המשוכות (רויטרס)

מוקדמות הקפיצה לגובה לנשים

31 מתחרות ניסו להעפיל לגמר הקפיצה לגובה לנשים ו-14 מהן הצליחו בכך, לאחר שעברו גובה של 1.95 מטרים. ירוסלבה מהוצ’יך, המועמדת המובילה לזכייה בזהב, אמנם פסלה פעם אחת במפתיע ב-1.90 מטר, אבל עלתה בלי קושי רב מדי. ושתי קאנינגהאם ומריה לסיצקנה, שתיים שסומנו כמועמדות בכירות למדליה, כמעט לא עלו לגמר כשפסלו פעמיים ב-1.95 מ’, אבל עברו בקפיצה השלישית שלהן ועלו.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */