רשויות האכיפה באזור מוסקבה עצרו גבר בשנות ה-40 לחייו בחשד שניסה לאנוס את בתו בת ה-17. מדוברות המשטרה בעיר ליוברטסי, כ-30 ק"מ דרום-מזרחית לבירת רוסיה, נמסר כי קוסנבק אומרוב בן ה-45 נעצר אחרי ששכנים הזעיקו ניידות משטרה לביתו בעקבות המהומה.

ממצאי חקירת המשטרה חשפו כי החשוד ניסה לאנוס את בתו בזמן שהיה שיכור ושאר בני המשפחה לא היו במקום. שכנים העידו שאפשר היה לשמוע את זעקותיה של הנערה, בזמן שאביה ניסה לכפות את עצמו עליה. בשלב מסוים, בת ה-17 קפצה מחלון הדירה, הממוקמת בקומה הרביעית של הבניין, כדי להימלט מאביה. היא שרדה את הנפילה בנס.

הקורבן פונתה לביה"ח כשהיא סובלת משברים ברחבי גופה ופגיעת ראש. למרות זאת, רופאים הצליחו לייצב את מצבה וביממה האחרונה, היא אפילו מסרה עדות למשטרה. "הוא אמר לי: 'תהיי סבלנית בתי, אני רוצה אותך", סיפרה לחוקרים. "הוא תפס אותי בידיים והרביץ לי".

 

אומרוב (צילום: Курсанбек Умаров, VK)
הקורבן בת ה-17 מסרה עדות נגד אביה | צילום: Курсанбек Умаров, VK

אומרוב נעצר על ידי המשטרה וכעת מואשם בניסיון האונס של בתו – ייתכן שבשלב מאוחר יותר הוא יואשם גם בתקיפה שלה. החשוד, במקור מקזחסטן, מתגורר בליוברטסי כבר עשור, יחד עם אשתו ושני ילדיו (17 ו-13).

מקורבים של החשוד והקורבן התייחסו לפרשה וסיפרו שהיא טלטלה את בני המשפחה. אשתו של אומרוב ציינה שהוא איבד את עבודתו כמה שבועות קודם לכן, מה שדרדר מאוד את מצבו הנפשי. לטענתה, הוא החל לשתות אלכוהול בכפייתיות במהלך השבוע האחרון, אך היא מעולם לא שיערה בדעתה שהוא יתקוף את בתם וינסה לאנוס אותה. גורמים המעורים בפרטי הפרשה העידו לאחר מכן שזירת הפשע הייתה מלאה בבקבוקים ריקים של שתייה חריפה והחשוד היה תחת ההשפעה בשעת המעצר.

אולגה ורדי, החוקרת הראשית של הפרשה, סיפרה שהאב הובא למעצר בחשד לניסיון אונס וההמלצה של המשטרה היא להאריך את מעצרו לפחות עד תום החקירה. בהמשך ייבחנו אפשרויות להרחיק אותו מבתו לצמיתות. בינתיים, בלשים ממשיכים לחקור את נסיבות התקרית המזעזעת.