ביתי ומתוחכם: כך תעצבו את הבית בסגנון הבוהמייני

צבעוניות בלתי מתנצלת. אדריכלות: אושיר אסבן, צבעי נירלט גוון IS 0102 2 צילום: שירן כרמל | צילום: צילום: שירן כרמל

צבעוניות עזה, שפע טקסטיל וזיקה אמנותית ברורה • כל מה שאתם צריכים לדעת על הסגנון הבוהמייני כדי להרגיש מחוץ לקופסה בתוך הבית

בוהמייני הוא ההפך מבורגני. זאת קביעה שמיטיבה לאפיין את מהות הסגנון, שהוא הרבה מעבר לסגנון עיצובי. בוהמייניות היא אופי ואורח חיים. אנשי הבוהמה הם אנשים שלא הולכים עם הזרם, יצירתיים, מחוברים לצדדים אמנותיים, מהרהרים הרהורים פילוסופיים על החיים, בעלי דעות שונות מהמיינסטרים המקובל. זוהי הכללה כמובן, אך היא מסייעת להגדיר את הלך הרוח הבוהמייני, שמשפיע גם על סגנון עיצוב תואם.

אנשי הבוהמה הם אנשים שלא הולכים עם הזרם. מה שמישהו אחד שם על הרצפה, הבוהמייני אולי ישים על הקיר, רוחמה שרון

קווים לדמותו: הסגנון הבוהמייני משלב אלמנטים אמנותיים, החל מיצירות אמנות ופריטי אמנות אחרים שמשולבים בחלל, דרך בחירת הטקסטיל שתהיה תמיד צבעונית ובעלת נוכחות מרשימה, שטיחים ארוגים בעלי דוגמה אתנית לרוב ווילונות כבדים, לעיתים כאלו שמעבירים דרכם אור ולעיתים אטומים, מקטיפה או מבדים נוכחים אחרים. ריצוף טרצו, אריחים צבעוניים, אריחי טרה קוטה ורצפות עץ במראה מיושן.

צבעונית ובעלת נוכחות מרשימה, פייר פרה RENBY
הלך רוח ססגוני ובלתי מתנצל. הביטאט, VITRA, צילום: מארק אגימן
שימוש ניכר בטקסטיל, מון שרי
יחס מיוחד לצבע ולאלמנטים אמנותיים. טמבור, צילום: בועז לביא ויונתן בלום

• נגד הזרם: הכירו את הסגנון הבוהמייני שיקפיץ לכם את הבית

משב רוח סקנדינבי: הכל על העיצוב שהישראלים מאוהבים בו

• מי צריך צימר? כך תעצבו את הבית בסגנון הכפרי

הנושא הצורני חשוב כשמדובר בבוהמייני. אם לשכנים יש כיסא קלאסי ומהוקצע, לבוהמייני תמיד תהיה יציאה - מושב הכיסא שלו יהיה מרופד בטקסטיל מעניין, הכיסא יהיה צבוע בגוון לא קונבציונלי, ולעיתים הצורה שלו תהיה שונה מהמקובל. הסגנון הבוהמייני חף מכל רשמיות, ואולי אף ניתן לומר שהוא סולד ממנה. מרבצים שמאפשרים ישיבה קרובה אל הקרקע יתקבלו בברכה, כורסאות נמוכות במראה נונשלנטי. החלל הבוהמייני נראה תמיד מזמין, ועושה חשק להישאר בתוכו. הוא ביתי וחמים אבל מלא סטייל ותחכום. הבוהמייני יהיה מנומק וסנטימנטלי. הפריטים שמשולבים אצלו בחלל לא נרכשו בקילו. הם יהיו מחוברים לחוויה מסוימת, למזכרת מטיול, לזיכרון מעוצב מתקופה אחרת, לזרם אמנותי שהוא מחובר אליו או לאמן אהוב.

אם לשכנים יש כיסא קלאסי ומהוקצע, לבוהמייני תמיד תהיה יציאה - מושב הכיסא שלו יהיה מרופד בטקסטיל מעניין, מון שרי
מרבצים שמאפשרים ישיבה קרובה אל הקרקע יתקבלו בברכה. gan rugs, הביטאט
כורסאות נמוכות במראה נונשלנטי על רקע ריצוף טרצו תואם סגנון, HeziBank-HERLGI
הבוהמייני יהיה מנומק וסנטימנטלי, תכנון: איתמר לוי

ת'כלס: ראשית בדקו עם עצמכם עד כמה בוהמיינים אתם, או עד כמה תרצו להיות. את הסגנון אפשר לשלב בנגיעות, על ידי הצבת פסלון צבעוני או משחק באריחים מעניינים, ואפשר ללכת על כל הקופה ולהלביש את הבית בחליפה אפופת צבע, צורה ומרקם. הכוכב הבלתי מעורער של הסגנון הוא הטקסטיל. משחקי טקסטיל יסייעו לכם ליצור את הסגנון - כריות גדולות בצבעים ובהדפסים שונים ווילונות ארוכים ורחבים, גם אם החלון שלכם קטן.

התחושה שיש לשאוף אליה היא תחושה של שפע, עושר בבד ובצבע. בחרו שני סוגי וילונות - וילונות אטומים מקטיפה או מבדים עם הדפסים מעניינים, לצד וילונות במידת שקיפות, אווריריים יותר. באופן הזה תוכלו לשחק ולשלוט במראה. לפעמים בשעות היום תעדיפו מראה קליל יותר, כך שווילונות הקטיפה יישארו כרמז בשני הקצוות, ובאמצע תהיה נוכחות לווילון בהיר.

בחרו שטיח אתני עם דוגמאות - זה יכול להיות שטיח בהיר עם דוגמה בשחור, שטיח בגוונים של אדום ארגמן או כל שטיח שעליו דוגמאות ססגוניות ולא מתנצלות. הקירות יקבלו באהבה גדולה טפטים בעלי מסרים אמנותיים, בשילוב צבעוניות נוכחת והדפסים מעניינים.

חליפה אפופת צבע, צורה ומרקם, רוחמה שרון
את הסגנון אפשר לשלב בנגיעות על ידי הצבת פסלון צבעוני או משחק עם אריחים מעניינים, רוחמה שרון
טקסטיל הוא השחקן העיקרי. הביטאט, gan rugs, הביטאט

פלטת חומרים: טקסטיל בשפע במרקמים שונים, עם דגש על דוגמאות מרהיבות.

צבעוניות בלתי מתנצלת. אדריכלות: אושיר אסבן, צבעי נירלט גוון IS 0102 2 צילום: שירן כרמל, צילום: שירן כרמל

עוד משהו שכדאי לדעת: חיבורה הטבעי של הבוהמה לאמנות משאיר מקום מרכזי לשילוב פריטי אמנות בחלל. אמנות אוונגרדית יותר, פחות שכפולים של דברים שכבר ראו, יותר יצירות מקור של אמנים צעירים שטרם פרצו אל התודעה, פסלונים וחפצי אמנות שאוספים במהלך טיולים בעולם ודומים נוספים.

הטיפ שחובה לאמץ: שפע הטקסטיל שקיים היום בחנויות הבדים מאפשר לבחור ארבעה-חמישה (או יותר) סוגי בדים שונים במגוון מרקמים, צבעים והדפסים, וליצור לעצמכם מקבץ כריות בוהמייניות. לפעמים זה כל מה שצריך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר