"אני מתבגרת". אקו | צילום: איתי שומרי

החיים שאחרי "המפקדת": "ההכרה והפרגון מטורפים"

אקו היא מוזיקאית מוכרת למדי בסצנת ההיפ הופ בארץ, אבל הפסקול שכתבה לסדרה של כאן 11 הפך אותה ללהיט • עכשיו היא מוציאה שיר חדש ומפלרטטת עם המיינסטרים בהנאה • האזינו

קשה להגיד שאקו, או בשמה מלידה אקו אריאל מורגנשטרן, היא שחקנית חדשה במגרש המוזיקה הישראלי. כבר לא מעט שנים שהיא נחשבת לאחד מהקולות המרעננים בהיפ הופ הנשי המקומי, וברזומה שלה שיתופי פעולה עם שמות כמו נגה ארז ו"הדג נחש", וגם פעילות כחלק מהצמד "אקו וטיטו".

אבל גם היא מודה שהחיים, לפחות אלה המקצועיים, השתנו דרסטית עבורה החל מהחורף האחרון. זאת בזכות הפסקול שכתבה לסדרת הלהיט של כאן 11 "המפקדת", ובעיקר לשיר "עיניים אליי" שהפך ללהיט.

רוכבת על גלי הפופולריות והמומנטום, מוציאה כעת המוזיקאית בת ה־32 את "חיימשלי", שיר אהבה שכתבה לבן זוגה, שלוקח אותה לחקור מקומות מוזיקליים חדשים, כשלצד הגרוב הרגיל אפשר לזהות השפעות לטיניות.

"'חיימשלי' נכתב בדרך לסיני, לשם נסעתי עם בן זוגי", היא מספרת. "אנחנו ביחד כבר כמעט שבע שנים. זה הרבה זמן, זה מסע חיים מרגש ולא תמיד קל שאנחנו עוברים ביחד. נסענו באמת בשביל להתאהב מחדש.

"כשעברנו את הגבול, עלינו על מונית שתיקח אותנו לחוף, ובדרך התנגנה מוזיקה מהפנטת בערבית של תחנת רדיו מקומית. זה הרגיש לי כאילו אני נזכרת בזיכרון קדום. כל הדרך זמזמתי את הפזמון כדי לא לשכוח, וכשהגענו ישר הקלטתי את זה בטלפון".

ספרי קצת על השינוי שעבר עלייך מאז הפסקול של "המפקדת".

"יש שינוי באוויר, הרבה הכרה והמון פרגון שאני מקבלת מהסביבה ומהקהל. יותר אנשים נחשפים למוזיקה שלי, וזה מדהים ומשמח בטירוף. אני בדיוק אחרי הופעה משוגעת בבארבי, הקהל ידע את כל המילים של כל השירים. זה לא נתפס וזה מרגש בטירוף".

עזבת את הראפ ואת מתנסה בסגנונות חדשים. זה חלק מתהליך ההתאמה למיינסטרים?

"אני מפלרטטת עם המיינסטרים יותר מאי פעם, גם כי המוזיקה שאני עושה כבר שנים נהיית יותר רלוונטית, וגם בזכות שיתופי פעולה שאני עושה. אבל זה קורה באופן מאוד טבעי ואופייני לי. זה לא דורש ממני התאמות, זה בעיקר ביטוי של ההתבגרות שלי, של הנושאים שמעסיקים אותי. אבל אני עדיין מאוד עקשנית, וכנראה אמשיך לעשות את הדברים בקצב ובדרך שלי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו