מעל 2,000 מאומתים חדשים - מבצע החיסון השלישי החל

ברקע הנחיות התו הירוק שנכנסו לתוקף בשבוע שעבר, קצב התחלואה עדיין גבוה ומספר החולים הקשים הוא מעל 200. 3.17% מהבדיקות חיוביות • החיסון השלישי מגיע לבתי האבות ולקופות החולים

זמן צפייה: 03:10

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי אתמול אובחנו 2,080 נדבקים חדשים בקורונה בישראל. על פי הנתונים, כעת ישנם 18,775 חולים פעילים בארץ מתוכם 212 במצב קשה, בהם 37 מונשמים. מפרוץ המגפה נדבקו 874,807 בני אדם בישראל. אתמול בוצעו 66,449 בדיקות, מתוכן 3.17% היו חיוביות.

בנוסף, החיסון השלישי ממשיך, כאשר במד"א הודיעו כי יחלו היום במבצע חיסונים נרחב בבתי האבות ברחבי הארץ, בבית החולים איכילוב הצוותים הרפואיים יחוסנו וייפתחו עמדות החיסון למי שעומד בתנאי המתווה, והראשונים להתחסן יהיו ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ופרופסור עידית מטות, חברת מטה הנהלת קורונה בבית החולים.
לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"שנאה תהומית": צלבי קרס רוססו על בתי כנסת בבני ברק

הורוביץ מאיים: "זו ממשלת ימין, בלי תקציבים – לא נישאר"

אתלטיקה, שחייה והתעמלות – מה מצפה לנו ביום השמיני בטוקיו?

ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא המדינה יצחק הרצוג פותחים את מבצע החיסונים השלישי
ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא המדינה יצחק הרצוג פותחים את מבצע החיסונים השלישי | צילום: חיים צח/ לע''מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר הבוקר כי "אני ומיכל מרגישים מצוין אחרי החיסון המשלים. אני קורא לכל הציבור בישראל לצאת ולהתחסן ולקיים את המצווה הנעלה של ׳ואהבת לרעך כמוך׳. אנחנו רוצים לפתוח שנת לימודים בצורה מיטבית, לחגוג בראש השנה יחד עם כל המשפחה ולחזור לשגרת חיים מלאה".

כזכור, מי שיכולים לקבל חיסון שלישי על פי מתווה משרד הבריאות הם בני 60 ומעלה שעברו מעל חמישה חודשים מאז התחסנו. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש קרא אמש לציבור ללכת להתחסן: "חיסון ראשון, שני או שלישי - צאו להתחסן. החיסון נמצא ככלי היעיל ביותר למלחמתנו במגפה ולהורדת נתוני התחלואה".

ביום שישי, הגיעו נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל למרכז הרפואי שיבא בתל השומר, שם קיבלו את מנת החיסון השלישית נגד נגיף הקורונה - ובכך פתחו באופן רשמי את מבצע החיסונים הנוסף. אל הנשיא הצטרף ראש הממשלה נפתלי בנט, שבשלב זה לא קיבל את מנת הדחף מפאת גילו - שכן המבצע, כאמור,  מיועד כרגע רק עבור בני ה-60 ומעלה.