המשלחת הישראלית בג'ודו עדיין חוגגת את הזכייה ההיסטורית במדליית הארד בתחרות הקבוצתית, ומי שסיפק ברכה לאחד השותפים להישג, אורי ששון, הוא ג'וואד מהג'וב, ג'ודאי שערק מאיראן, עבר להתגורר בקנדה והתחרה בטוקיו תחת הדגל של משלחת הפליטים.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
מהג'וב העלה תמונה לחשבון האינסטגרם שלו יחד עם ששון כשהשניים מחובקים, וכתב: "אחרי עשר שנים שהסתכלנו אחד לשני בעיניים, אבל פחדנו לברך או בכלל לדבר אחד עם השני, זה נגמר עבורי. בירכתי היום את אורי ששון על המדליה וגם הצטלמנו יחד למזכרת על מנת לסיים את המדיניות המלוכלכת. אני מאחל שלום לכל האנשים בעולם".
3 צפייה בגלריה
התמונה המשותפת של ששון והפליט האיראני
התמונה המשותפת של ששון והפליט האיראני
התמונה המשותפת של ששון והפליט האיראני
(צילום מסך)
מהג'וב הודה בראיון שנתן לעיתון איראני ב-2011 כי הפסיד בכוונה קרב בטורניר טשקנט במסגרת הסבב העולמי כדי להימנע ממפגש מול ששון. "אם הייתי מסרב להתחרות נגד הישראלי היו משעים את האיגוד האיראני לארבע שנים", סיפר.
כמו כן, במשחקים האולימפיים בלונדון החליט מהג'וב ברגע האחרון לפרוש כי חשש שהוא יצטרך להתמודד נגד אריק זאבי. השלטונות באיראן הוציאו הודעה שקרית שהוא סובל מזיהום ולכן לא יכול להשתתף באולימפיאדה.

גם מולאי סגר מעגל

הג'ודאי האיראני שסיפורו הוא המוכר ביותר בכל מה שקשור לסאגה מול יריבים ישראלים הוא סעיד מולאי (עד 81 ק"ג), שהחליט לערוק גם כן ממדינתו, מייצג את מונגוליה וזכה במדליית הכסף במשחקים האולימפיים בטוקיו.
לאורך השנים מולאי ושגיא מוקי כמעט ונפגשו, אך זה לא קרה. באליפות העולם ב-2019 ביפן הם היו עתידים להתמודד אחד מול השני בגמר, אך על מנת להימנע מכך הגיעו נציגים של השלטון באיראן לאולם הג'ודו בטוקיו כדי ללחוץ עליו שיפסיד בכוונה בחצי הגמר ואף איימו כי משפחתו תיפגע אם לא יעשה כך. מולאי נאלץ להסכים, אבל מיד לאחר מכן החליט להפסיק לייצג את מדינתו וערק.
3 צפייה בגלריה
מולאי
מולאי
מולאי בגראנד סלאם תל אביב
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
סעיד מולאי, דין גמר יעקב
סעיד מולאי, דין גמר יעקב
מולאי מול דין גמר
(צילום מסך)
בפברואר 2021 נחת מולאי לראשונה בחייו בישראל והשתתף בגראנד סלאם תל אביב בו זכה במדליית הכסף, אך לא פגש את מוקי, שהודח כבר בקרב הראשון. בסופו של דבר מולאי כן פגש יריב ישראלי, זה קרה באליפות העולם האחרונה בג'ודו, כאשר ניצח ללא בעיה את דין גמר הצעיר ועלה לרבע הגמר.