הערכה: תקיפת האנייה - תגובת איראן לשיבוש מערך הרכבות במדינה

בישראל טוענים כי תקיפת האנייה שנמצאת בבעלות ישראלית חלקית מול חופי עומאן, במסגרתה נהרו 2 מלחים - היא תגובה לפרסום מספר הטלפון האישי של מנהיגה העליון של איראן ולהשפלתו

זמן צפייה: 01:49

לאחר תקיפת מיכלית הנפט Merceer Street של חברת "זודיאק מאריטיים", שבבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר, בישראל העריכו הערב (שבת) כי איראן ביצעה זאת בתגובה להתקפת סייבר המיוחסת לישראל במסגרתה שובשה תנועת הרכבות במדינה ופורסם מספר הטלפון האישי של המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית - עלי ח'מינאי.

עוד העריכו בישראל כי התקיפות בזירה הימית מצדה של טהרן, נועדו להעלות את פרמיית הביטוח עבור אוניית שנמצאות בבעלות חלקית של אנשי עסקים ישראלים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

משטרה בחקירה: כיצד השתרשה תרבות הטיוח והשקר בארגון? • מיוחד

גורם במשרד החינוך: "אם לא יהיה מתווה עד שני – שנה"ל תיפגע"

חשד לרצח בכפר ירכא: גבר נורה למוות, שניים נוספים נפצעו

מיכלית נפט
מיכלית נפט | צילום: רויטרס

בעקבות התקיפה, כעת בכוונת ישאל למנף את אירוע התקיפה בזירה הדיפלומטית, במסגרתו נהרגו שני מלחים, על מנעת להציג את איראן כמדינה פיראטית אשר תוקפת ספינות אזרחיו תמימות. בנוסף, ישראל מתכוונת לנצל את מלחמת התודעה מול איראן השבוע ברקע עלייתו של מנהיגה הקיצוני החדש של איראן ביום חמישי הקרוב - איברהים ראיסי, שנודע בכינויו "התליין מטהרן".

כזכור, אמש קיים שר הביטחון בני גנץ דיון עם הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש אמ"ן, אלוף תמיר היימן, על התקיפה האיראנית. בדיון עלו בין היתר אפשרויות תגובה של ישראל לתקיפה. סוכם כי מערכת הבטחון תעביר למשרד החוץ מידע מודיעיני על התקיפה כדי לפנות לקהילה הבינלאומית ולדחוף לפעולה נגד איראן.

גנץ וכוכבי
גנץ וכוכבי | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

זאת ועוד, העיתון האמריקני "הניו יורק טיימס" פרסם אמש כי האיראנים שלחו מספר כלי טיס בלתי מאוישים לתקוף את מיכלית הנפט סמוך לגשר הפיקוד. בהמשך, גורם ישראלי בכיר התייחס לתקרית ואמר כי "יש כאן פעולת טרור של איראן, נהרגו שני אנשים חפים מפשע. זו פגיעה בספנות הבינלאומית, ההרוג הרומני הוא ככל הנראה הקפטן של הספינה והבריטי הוא מאבטח. האיראנים תקפו באמצעות כלי טייס בלתי מאויש את מבנה הספינה. ספינה חפה מפשע עם הרוגים חפים מפשע".