הגל הרביעי

זינוק דרמטי בתחלואה בסופ"ש: כל הנתונים

מספר החולים קשה מטפס בחדות, מספר המאומתים לקורונה מוסיף לזנק. בשישי: שיא בתחלואה בגל הרביעי • נתניהו ובוז'י הרצוג התחסנו בחיסון השלישי • המספרים המלאים (קורונה)

שלמה מן | כיכר השבת |
בדיקת קורונה. אילוסטרציה (צילום: דוברות הדסה)

תחלואת הקורונה בישראל מוסיפה לזנק. היום (שבת) אומתו כחיוביים לנגיף, נכון לשעה 19:35 בערב, 1,589 איש. מדובר בעלייה משמעותית ביחס לשבוע שעבר, בו אומתו בסך הכל בשבת, בה נבדקים פחות אנשים, 971 חולים חדשים.

ביום שישי אומתו קרוב ל-2,500 חולים בקורונה. מדובר במספר שיא בגל התחלואה הנוכחי. מקדם ההדבקה נותר יציב בשבוע האחרון, והוא עומד על 1.37.

גם במספר החולים קשה נרשם בימים האחרונים זינוק משמעותי. נכון להיום (שבת) נמצאים בישראל 201 חולים קשים. מדובר בעליה של כ-10% מהיום הקודם, שישי, בו עמד מספר החולים קשה על 179. ביום חמישי עמד מספר החולים קשה על מעט יותר מ-150.

מספר המתחסנים עדיין אינו מזנק באופן משמעותי. כזכור, ביום שישי החלו לחסן בישראל את החיסון השלישי. הראשונים להתחסן היו נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ורעייתו מיכל. גם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ורעייתו שרה קיבלו את החיסון השלישי בבית החולים 'שיבא' תל השומר ביום שישי.

נתניהו מתחסן (מתוך הפייסבוק של נתניהו)

נתניהו אמר כי "אני רוצה להודות לפרופ' קרייס והצוות המסור של תל השומר על כך שאתם נותנים לנו את החיסון השלישי. זה למעלה מחודש וחצי שאני קורא להביא את החיסונים שהזמנתי כראש ממשלה ושמדינת ישראל שילמה עליהם כבר אז. זאת הדרך היחידה לעצור את התפשטות הווריאנט.

"חבל - בזבזו חודש שלא לצורך עם מחירים יקרים. בכל זאת מוטב מאוחר מאשר אף פעם. אני שמח שהצוות של משרד הבריאות חושב כמוני ומתחילים את התהליך החשוב הזה. אני מציע לכולכם - לכו להתחסן. פעם שלישית - גלידה".

נתניהו מתחסן (ללא קרדיט)

במקביל וכפי שדווח ב'כיכר השבת', נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח ביום שישי עם הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף לאחר קבלת החיסון השלישי. הרב והנשיא סיכמו לקרוא במשותף לציבור להתחסן בחיסון השלישי.

במהלך השיחה הציג הנשיא לרב תשובת הלכתית מסבו הרב הראשי לישראל המעודדת קבלת חיסון. "תורת ישראל היא תורת חיים, חובה על כל אחד ואחד להישמע להנחיות הרופאים ולקחת את החיסון השלישי", סיכם הרב הראשי.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר בהצהרה לתקשורת: "אנחנו יוצאים לדרך. אנחנו יוצאים למבצע החיסונים כדי לשמור על המבוגרים במדינת ישראל. מהיום יש מצווה חדשה: 'חסן את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיהם'. אדוני הנשיא, תודה שאתה מוביל. כולנו אחריך. בהצלחה גדולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר