חגיגות נבחרת הג'ודו הישראלית באולימפיאדת טוקיו: אחרי שבוע נטול מדליות בענף, נבחרת ישראל בג'ודו הביאה אושר לישראלים כשזכתה במדליית ארד לאחר שניצחה בקרב המכריע את רוסיה. פיטר פלצ'יק, שהפסיד מוקדם יותר השבוע בקרב על הארד בבית הניחומים, אמר היום (שבת) ל-N12 זמן קצר לאחר זכייתו בארד דרך הנבחרת: "המדליה הזאת היא קוקטייל מאוד מיוחד של שמחה, עצב, אכזבה, קסם של יום ואנרגיות מטורפות - וזה מה שעושה אותה עוד יותר מיוחדת".

"היום נלחמתי לא רק בשביל עצמי, לא רק בשביל המטרות שלי והחלומות שלי", אמר פלצ'יק. "נלחמתי בשביל הקבוצה, בשביל הלב שלנו, בשביל המדינה שלנו, בשביל הדגל הזה שאני לא הולך להוריד אותו בשעות הקרובות, הוא הולך להיות השמיכה שלי היום בלילה".

"היה לי ימים מאוד קשים", שיתף הג'ודוקא. "ביומיים האחרונים לא הצלחתי לחייך. דיברתי הרבה עם אשתי דניאל, עם הפסיכולוג, עם אורן סמדג'ה – והיום בבוקר קמתי אדם חדש, ידעתי שכל יריב שיגיע אני אנצח אותו. כולל את בשאייב הרוסי, קוטל המלכים. הייתה לי תחושה שאני אבצע את תוכנית הקרב ואנצח את כולם".

נבחרת ישראל בג'ודו מדלית ארד טוקיו 2020 (צילום: רויטרס)
הנבחרת עם מדליית הארד | צילום: רויטרס
נבחרת הג'ודו הישראלית ברגעי ההכרעה לפני הזכייה (צילום: עמית שיסל)
רגעי המתח שלפני הזכייה | צילום: עמית שיסל
נבחרת ישראל בג'ודו (צילום: רויטרס)
צילום: רויטרס

הג'ודוקא רז הרשקו אמרה ל-N12: "כולנו פה חווינו הפסדים כואבים ומאכזבים וכולנו פה מילאנו דליים, אם לא אמבטיות, של דמעות". לדבריה, "ברגע שכל אחד הבין שהיום שלו נגמר ויש עכשיו עוד הזדמנות בתחרות הקבוצתית הזאת, שזה דבר מטורף שזה פעם ראשונה שזה קורה, הרמנו אחד לשני הכי גבוה שאפשר כי אמרנו שזו ההזדמנות האחרונה ואנחנו רוצים את המדליה הזאת. אז כל אחד הרים את השני וכל אחד חיזק את השני".

הג'ודוקא שגיא מוקי סיפר: "הוא (מאמן הנבחרת, אורן סמדג'ה) בא אליי לפני הקרב ואמר לי 'אתה הקלף המשוגע'. הוא מעלה אותי מול יריב ששוקל 90 קילו, הרבה יותר גדול וחזק ממני, בקרב עצמו אני באמת מרגיש את הכוח והעוצמה, אבל לא ויתרתי. נלחמתי עד הסוף ובסוף גם הצלחתי לזרוק אותו באיפון. אני אלוף עולם, אלוף אירופה ועכשיו גם מדליסט אולימפי".

נבחרת הג'ודו הישראלית באולימפיאדת טוקיו 2020 (צילום: רויטרס)
נבחרת הג'ודו הישראלית באולימפיאדת טוקיו 2020 | צילום: רויטרס

בשיחת וידאו מרגשת שערך פלצ'יק עם אשתו דניאל רגעים לאחר הזכייה, הוא נראה מציג לה את המדליה ואומר לה: "זה קודם כל שלך, קודם כל שלך". דניאל פרגנה לו בחזרה: "חיים שלי, זה שלך הכי בעולם. אוהבים אותך. מתה עליך. כל הכבוד לך ולכל הנבחרת. אין עליכם".

מדובר בפעם הראשונה במשחקים האולימפיים בענף הג'ודו שמתקיימות תחרויות קבוצתיות. חברי נבחרת ישראל - שגיא מוקי, פיטר פלצ'יק, טוהר בוטבול, גילי שריר, רז הרשקו, תמנע נלסון לוי, אורי ששון, לי קוכמן, שירה ראשוני, ברוך שמאילוב וענבר לניר הם החל מהיום הם מדליסטים אולימפיים.

רז הרשקו (צילום: N12)
רז הרשקו | צילום: N12
_OBJ _OBJ

הג'ודאים שלנו היו בטירוף מיד אחרי הניצחון האחרון שהביא את המדליה לישראל. שגיא מוקי אמר "כל אחד נתן את הלב והנשמה וזה מה שניצח פה, לבוא לכאן אחרי שכל אחד לא הצליח באישי זה דורש התעלות נוספת". פיטר פלצ'יק: "משהו ביום המיוחד הזה, בזה שהיינו פה כנבחרת, זה מה שעשה את כל ההבדל, הספדתם אותנו מוקדם מדי". תמנע נלסון לוי: "הראינו מה אנחנו שווים כנבחרת. אני נתתי הכל, רואים את זה על הגוף שלי, אבל לא אכפת לי". גילי שריר, גיבורת היום: "האמנתי כל הזמן שאני יכולה לעשות את זה. ידעתי שאני לא פחות טובה מאף אחת פה. במצטבר בדקות נלחמתי הכי הרבה ועמדתי בזה".

עבור מדליית הארד בתחרות הקבוצתית יקבל מהוועד האולימפי בישראל כל אחד מ-12 הספורטאים והספורטאיות סכום של 50 אלף שקלים, ובסך הכול יחלק הוועד 600 אלף שקלים. המאמנים סמדג'ה והרשקו יקבלו סכום כולל של 250 אלף שקלים. גילי כהן שלא נרשמה בטפסי הקרבות לקראת התחרות בגלל פציעה - לא תקבל מדליה. ענבר לניר, שירה ראשוני וברוך שמאילוב שכן נרשמו ולא התחרו - יקבלו מדליה.