פיצוץ בין משרד הבריאות לאוצר: הורוביץ מאיים שלא יתמוך בתקציב

בעקבות מחלוקת על תוספת של מיליארד שקלים למערכת הבריאות, המו"מ בין המשרדים עלה על שרטון. לטענת שר הבריאות, במצב הנוכחי בתי החולים יקרסו. גורמים באוצר: הדרישות מנותקות מהמציאות

זמן צפייה: 00:32

השיחות על התקציב בין משרד האוצר למשרד הבריאות עלו היום (שישי) על שרטון בעקבות המחלוקת על תוספת שדורש משרד הבריאות. ביום ראשון בבוקר תתקיים ישיבת ממשלה בנושא, ודרישת משרד הבריאות היא לתוספת של כמיליארד שקלים. עם זאת, ובאוצר מסרבים.

שר הביראות ניצן הורוביץ שוחח עם ראש הממשלה נפתלי בנט והעביר לו מסר שבמצב הנוכחי לא יתמוך בתקציב, יהיו שביתות ובתי חולים יקרסו. מנגד גורמים באוצר אומרים כי "הדרישות מנותקות מהמציאות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אונייה בבעלות ישראלית הותקפה אמש בעומאן: "פעולה איראנית"

פרופ' אש: "דרושים צעדים קשים יותר מאלו שהיו עד עכשיו"

הנשיא פתח את מבצע החיסונים ה-3 בישראל: "קורא לאזרחים להתחסן"

שר האוצר אביגדור ליברמן בהצהרה
שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: ערוץ הכנסת

בתחילת השבוע, דיבר הורוביץ בפתח ישיבת סיעת מרצ וגם אז איים כי התקציב לא יוכל לעבור ללא תקצוב משרדו: "אם לא נגיע לסיכומים על חיזוק המערכת בצורה תשתיתית לשנים קדימה יהיה פה משבר גדול מאוד ולא נוכל להעביר תקציב".

"מערכת הבריאות מחוברת לאקמו וצריכה חמצן דחוף, אי אפשר להמשיך ככה. בשלב הזה אין התקדמות עם האוצר בנוגע לתקציב מערכת הבריאות. אגף התקציבים מנסה להתעלם מקווי היסוד של הממשלה שקבעו מדדים ברורים לחיזוק המערכת".

ביום שלישי סוכם בין שר האוצר אביגדור ליברמן, שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה, כי תקציב מערכת הביטחון לשנת 2022 יעמוד על 58 מיליארד שקלים ולא ייעשה בו שינוי לעומת שנים קודמות. הפגישה בין השלושה התקיימה במסגרת חוק התקציב המתגבש בימים אלה ואמור להגיע, כאמור, לאישור הממשלה ביום ראשון.

איימן עודה | צילום: חדשות 13

לפני כשבוע אמרו גורמים ברשימה המשותפת כי הם נכונים לסייע לקואליציה בהעברת התקציב. זאת, בשל חוסר העניין שלהם בבחירות נוספות ובחזרת נתניהו לשלטון. במקביל, גם בקואליציה מבינים שבלי עזרת המשותפת העברת התקציב היא משימה כמעט בלתי אפשרית. דרישות הסיעה הערבית הן בעיקרן כלכליות, כאשר גישושים ראשונים מול ראשי הקואליציה כבר החלו.