בצל העלייה במספר החולים קשה בנגיף הקורונה ותחילת מבצע החיסונים במנה השלישית, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, הבהיר היום (שישי) בריאיון ל"שישי בחמש" כי "אם התחלואה הקשה תעלה, נצטרך להביא לקבינט צעדים נוספים. זה בהחלט משהו שאנחנו חושבים עליו". עוד השיב פרופ' אש להתנגדות הנחרצת של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון לחיסונים בבתי הספר ואמר: "כל השרים וכל המנהיגים צריכים לעודד התחסנות".

"התחסנתי הבוקר במנה השלישית ואני מרגיש מצוין", אמר מנכ"ל משרד הבריאות בתחילת הריאיון. "ראינו בנתונים שרמת ההגנה של החיסון יורדת ואלה שהתחסנו בינואר החיסון שלהם פחות יעיל. זה גם כי הווריאנט מידבק יותר. אי אפשר לחכות עוד כמה חודשים שזה יאושר. יש מספיק חיסונים וצפויה הגעה של חיסונים בשבועות הקרובים, כדי להוציא לפועל את תוכנית החיסון השלישי", הוסיף.

"אין שום דבר שאנחנו רוצים להוציא לפועל מיד", הדגיש פרופ' אש. "החיסון זה הפתרון שלנו לצאת מהמגפה וחשוב שכל מי שיכול יתחסן. יש למעלה ממיליון שצריכים להתחסן, אז כל השרים צריכים להתבטא בצורה הזו וזה צריך להיות מאוד ברור".

לקראת פתיחת שנת הלימודים, הוא ציין כי "החיסון הזה בטוח וגם לילדים. אנחנו חייבים להתחסן, כדי שמערכת החינוך תעבוד בצורה מלאה כמו ששרת החינוך וכולנו רוצים. אנחנו לא מכריחים להתחסן, אבל חשוב להנגיש את החיסונים כדי שאנשים יתחסנו".

גם ראש האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיע היום מלווה ברעייתו שרה, כדי לקבל את ה"בוסטר" בבית החולים שיבא תל השומר - שעות לאחר שנשיא המדינה יצחק הרצוג חוסן שם וחנך את מבצע החיסונים. נתניהו תקף את שאשא-ביטון: "את רצינית? צריך לחסן גם את המבוגרים וגם את הצעירים. אנחנו עשינו את זה ובגלל זה יכולנו להוריד את המסכות ולצאת ראשונים בעולם מהקורונה. לצערי בגלל תפיסות כאלה ירדנו ובגלל חוסר מעש וקשב – ירדנו מאחד המקומות הראשונים בעולם במדד בלומברג למקום 17 בשישה שבועות! ירדנו מקצה הפירמידה למטה".