פרופ' אש: "דרושים צעדים קשים יותר מאלו שהיו עד עכשיו"

מנכ"ל משרד הבריאות הפציר בממשלה להטיל הגבלות. על שרת החינוך: "כשמנהיגים לא אומרים דברים ברורים - נוצר ספק" • רה"מ לקופות החולים: היעד - חיסון שלישי לכל בני ה-60 ומעלה בתוך 10 ימים

זמן צפייה: 08:45

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש אמר היום (שישי) בריאיון לחדשות 13 כי יש לנקוט בצעדים קשים יותר לאור כמות הנדבקים העולה. על מבצע החיסון השלישי לבני 60 ומעלה אמר כי הוא "נועד להגן על האוכלוסייה המבוגרת שעלולה לחלות בתחלואה קשה, את כמות ההדבקות הוא לא יפחית כי מרבית הנדבקים הם ילדים וצעירים".

"החיסון יאפשר לנו לקחת שולי ביטחון כי יהיו פחות חולים קשים. לגבי בטיחות החיסון, יש נתונים מהעולם ומהארץ, ולפיהם אין סיבה שהמנה השלישית תגרום לנזקים. אנחנו יודעים שהחיסון השלישי מעלה את כמות הנוגדנים ושנוגדנים משמעותם הגנה. כשנגיע למסה של מתחסנים, אני מקווה שנוכל לראות שיורדת התחלואה הקשה, מעריך שזה יהיה בשבועות הקרובים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אונייה בבעלות ישראלית הותקפה אמש בעומאן: "פעולה איראנית"

הנשיא פתח את מבצע החיסונים ה-3 בישראל: "קורא לאזרחים להתחסן"

אין מדליה בג׳ודו: אורי ששון ורז הרשקו הפסידו – והודחו

ד''ר שרון אלרעי פרייס
ד''ר שרון אלרעי פרייס

לגבי ד"ר שרון אלרעי פרייס והאמירות הקשות שלפי הדיווחים נאמרו עליה, אמר אש כי "המילים האלה נוראיות ולא נכון להתמש בהן בכל צורה ובוודאי שלא על אנשי מקצוע. זה לא עלה בדיונים ולא מדברים ככה בדיונים. אני, חס וחלילה, לא חושב ככה עליה. היא עושה עבודת קודש, מקצועית ומסורה".

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס לאמירה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, לפיה "תחנות חיסונים בתוך בתי הספר זה פשע", ואמר כי "אני חושב שהדיון הוא לגיטימי אבל השימוש במושג פשע לא ראוי ולא במקום. ההחלטות שמתקבלות הן על סמך מגוון שיקולים. כמו שניתנים חיסונים אחרים בבתי ספפר, גם את זה אפשר לתת".

לבסוף אש קרא לצאת ולהתחסן, והוסיף כי על השרים לקרוא לציבור להתחסן. "כולם מסתכלים על המנהיגים והשרים, וכשהם לא אומרים את זה - מתחיל ספק ועולות שאלות, אז האמירות צריכות להיות ברורות".

במקביל, ראש הממשלה נפתלי בנט העביר מסר לקופות החולים כי הוא מעוניין שכל בני ה-60 ומעלה יקבלו חיסון שלישי תוך עשרה ימים. הקופות ביקשו מראש הממשלה להחזיר את החובשים של פיקוד העורף למתחמי החיסונים לתיגבור בעקבות הביקוש הגבוה לחיסונים.