י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המלחמה בנגיף השתנתה

מדאיג: פורסם מסמך מסווג בנוגע לזן ה'דלתא'

מסמך מסווג של המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן שפורסם בתקשורת האמריקאית מצביע על כך שזן הדלתא מדביק מחוסנים כמעט באותה מידה כמו לא מחוסנים ועלול להוביל למחלה קשה יותר ממה שהכרנו

מדאיג: פורסם מסמך מסווג בנוגע לזן ה'דלתא'
מעבדת בדיקות קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

עיתון ה'וושינגטון פוסט' פרסם הלילה (חמישי) מסמך מסווג של המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן, לפיו זן הדלתא של נגיף הקורונה מדאיג מאוד שכן הוא מדבק כמעט כמו אבעבועות רוח, ועלול להוביל למחלה קשה יותר מהנגיף המקורי.

"זן הדלתא מדבק כמעט כמו אבעבועות רוח, ועלול להוביל למחלה קשה יותר. ההדבקה בקרב מחוסנים גבוהה כמעט כמו בקרב לא-מחוסנים", נכתב במסמך שנחשף לראשונה ב'וושינגטון פוסט'

מנהל המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן, ד"ר רושל וולנסקי, הודה אמש בכך שאנשים מחוסנים עשויים להיות מדבקים כמו אנשים שלא התחסנו.

"סיימתי לקרוא אותו הרבה יותר מודאג ממה שהייתי", אמר רוברט ואכטר, יו"ר המחלקה לרפואה באוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו לאחר שעיין בממצאי המסמך.

"הנתונים והמחקרים המופיעים במסמך מילאו תפקיד מרכזי בהמלצות המחודשות הקוראות לכולם בארה"ב - מחוסנים או לא - לחבוש מסכות במקומות סגורים וצפופים", אמר גורם רפואי ממשלתי ל"וושינגטון פוסט".

לפי המסמך, זן הדלתא של נגיף הקורונה מדבק יותר מאשר לנגיפים שגרמו ל-MERS ל-SARS לאבולה ולשפעת עונתית.

לטענת המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן, כל אדם שנדבק בווריאנט, מדביק לפחות 9-8 בני אדם נוספים. עם זאת, נכתב במסמך כי "החיסונים מונעים יותר מ-90% מחלה קשה, ומפחיתים משמעותית את הסיכון למוות". במסמך, מכירים במרכז בכך ש"המלחמה בנגיף השתנתה", וממליצים לחייב חיסונים וחובת עטיית מסכות.

קורונה דלתא וושינגטון פוסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד