י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
במפרץ עומאן

דיווח בבריטניה: ספינת מסחר ישראלית הותקפה

על פי הדיווחים שמגיעים מיחידה צבאית בריטית, ספינה הותקפה מול חופי עומאן בים הערבי, כך מסרה קבוצה צבאית בריטית, אך לא פירטה מי בעלי הספינה ולא מסרה פרטים נוספים

דיווח בבריטניה: ספינת מסחר ישראלית הותקפה
אילוסטרציה צילום: pexels

בהודעה של פעולות הסחר הימי בבריטניה נמסר כי נערכת חקירה של אירוע תקיפת ספינה בים הערבי מול חופי עומאן, התקיפה התרחשה ביום חמישי בלילה בצפון מזרח לאי מסירה. המיקום כ-300 קילומטרים דרומית -מזרחית למוסקט- בירת עומאן. סוכנות הידיעות AP דיווחה, כי הספינה בבעלות ישראלית, אך לא פורטו פרטים לגבי בעלי הספינה.

בהצהרה לא נמסרו פרטים נוספים, אך דווח כי הפיגוע אינו תקיפה של פיראטים - שודדי ים, אלא ככל הנראה תקיפה צבאית. מוקדם יותר ביום חמישי בצהריים היחידה הצבאית הבריטית דיווחה, כי היא חוקרת אירוע נוסף באותו אזור, אך גם המקרה הזה, לא נמסרו פרטים נוספים.

מטעם נסיכות עומאן לא נמסרה הצהרה רשמית לגבי הפיגוע והגורמים שם לא השיבו לבקשות תגובות של כלי תקשורת. גם דובר הצי האמריקאי המסייר במזרח התיכון, לא הגיב לבקשת תגובה.

התקרית מתרחשת על רקע מתיחות סביב הסכם הגרעין שהמערב מנסה לקדם מול איראן, וככל שהמשא ומתן על חזרת ההסכם לא מתקדם בווינה. מאז שהנשיא דאז דונלד טראמפ פרש באופן חד צדדי את אמריקה מההסכם בשנת 2018, אירעו שורה של מתקפות ספינות באזור שנחשדו כי בוצעו על ידי טהראן כנקמה על הסנקציות.

ספינה תקיפה עומאן בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד