י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"יחסים בעלי אופי אסטרטגי"

אזרבייג’ן עושה צעד דיפלומטי חשוב לקראת ישראל

לראשונה אחרי 30 שנות יחסים דיפלומטיים עמומים, אזרבייג'ן חונכת נציגות מסחר ותיירות בתל-אביב. שר התיירות: "במהלך שלושת העשורים האחרונים אנחנו היינו עדים לפריצות דרך רבות ביחסים בין המדינות"

אזרבייג’ן עושה צעד דיפלומטי חשוב לקראת ישראל
רזבוזוב והשר האזרי צילום: עודד קרני - בנוביץ תקשורת (לע"מ)

היום שר התיירות יואל רזבוזוב (יש עתיד) ושר הכלכלה של אזרבייג'ן מיקאיל ג'בארוב, המשמשים כיושבי הראש המשותפים של ועדה כלכלית מעורבת בין המדינות, את נציגות המסחר והתיירות של  אזרבייג'ן בתל אביב. 

ישראל ואזרבייג'ן מקיימות יחסים דיפלומטיים מזה כשלושה עשורים, אך לראשונה חונך הצד האזרי נציגות רשמית בישראל. זהו צעד מקדים לפתיחת השגרירות האזרית בישראל. 

במהלך שנת 2020 הסחר האזרחי ההדדי בין המדינות עמד על כ-200 מיליון דולר (ללא המרכיב של אספקת נפט). חברות ישראליות מיוצגות באזרבייג'ן במגוון תחומים, החל מסלילת כבישים וכלה בתחום הטלקום והרפואה. 

שר התיירות יואל רזבוזוב, יו"ר הוועדה הכלכלית המשותפת: "היחסים בין ישראל לאזרבייג'ן הינם בעלי אופי אסטרטגי ומושתתים על אמון וכבוד הדדי. במהלך שלושת העשורים האחרונים אנחנו היינו עדים לפריצות דרך רבות ביחסים בין המדינות, אך פתיחת נציגות המסחר והתיירות הרשמית היא אירוע היסטורי שמהווה עוד צעד לפתיחתה הקרובה של שגרירות אזרית בישראל.  אני רוצה לברך את הנשיא אלייב על ההחלטה החשובה הזו שתחזק עוד יותר את השותפות בין המדינות. אני מודה לשר הכלכלה ג'בארוב שמוביל את היחסים המיוחדים בין המדינות וגם לשר האוצר אביגדור ליברמן על מאמציו שהשקיע לקידום היחסים הכלכליים שלנו. נציגות המסחר הרשמית של אזרבייג'ן בהחלט תשמש כתובת עבור יזמים ישראלים בתחומים שונים ומגוונים, כגון: אנרגיה, רפואה, הטפלת מים, חקלאות והשקעות הדדיות".

השר מיקאיל ג'בארוב מצדו גם ציין את חשיבות האירוע ועומק שיתוף הפעולה הדדי ואמר כי פתיחתה של נציגות המסחר הרשמית תקדם עוד יותר את היחסים הכלכליים וקשרים עסקיים הפורים בין המדינות. השר ג'בארוב ציין עוד כי הפוטנציאל לשיתוף פעולה כלכלי נעוץ בתחומים כגון דיגיטציה, חדשנות טכנולוגית, רפואה והשקעות במיזמים שונים. השר ג'בארוב קרא לאנשי עסקים ישראלים לנצל את האווירה העסקית המיטיבה באזרבייג'ן שנוצרה על מנת להקל על ההשקעות הדדיות וביצוע עסקאות. 

יואל רזבוזוב יש עתיד משרד התיירות אזרבייג’ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד