העלייה בתחלואה

אלרועי-פרייס: "איסור טיסות למדינות אסורות כבר לא מספיק"

ועדת החוקה מתכנסת בכדי להכניס מדינות נוספות לרשימת המדינות האסורות בהן בריטניה. ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר פרייס אמרה כי ההגבלות הקימות לא מספיקות (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
פרייס (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

ועדת חוקה חוק ומשפט החלה בדיונה באשר לרשימת מדינות האסורות, התו הירוק, וכן באשר להתנהלותה של וועדת החריגים.

יו"ר הוועדה דרש לדעת מהם הקריטריונים ליציאה למדינה אסורה "כשבקשה להשתתפות של נכדה בהלוויה של סבתה מסורבת אוטומטית, זו הפרה של הוראות התקנות".

"אתם לא מפרשים במידתיות ראויה את החריג ההומניטרי. אנחנו במציאות אחרת מתחילת המגיפה, בה לא מוטל סגר ויש חיסונים. לא ייתכן שיש אותו דין למצב בו אין חיסונים למצב בו היוצא מחוסן. לא ייתכן שלא יהיה הבדל בין מצב של מדיניות סגרים למצב של חיים לצד הקורונה. היציאה מישראל היא זכות חוקתית והמגבלות עליה צריכות להיות מידתיות ולתכלית ראויה" אמר.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות הד"ר שרון אלרועי פרייס אמרה בפתח דבריה כי "כבר הגענו ל-800 אנשים וחולים שנכנסו דרך המעברים בעיקרם מנתב"ג. יש לנו ביום בין 100 ל-250 חולים שנכנסים ביום. יש ימים שזה עובר את ה-200 מאומתים. זו עליה גדולה בתחלואה המיובאת".

"רצינו לבחור בפינצטה מדינות שהן מאוד מסוכנות וליתר נאפשר יציאה. עם הגל של זן הדלתא בעולם זה כבר לא מחזיק. רוב התחלואה מגיעה מכל העולם ואנו צריכים לשנות מדיניות. אנו רוצים לייצר מודל שיאפשר נסיעה אך מצד שני יצמצם את התחלואה" אמרה.

ד"ר פרייס הוסיפה כי התנהלותם באשר למדינות האסורות הייתה נכונה. "אם היינו מתנהגים כלפי המדינות האדומות באופן רגיל התחלואה הייתה בשמיים. הצעד קדימה זה לא להכניס עוד ועוד מדינות לרשימה האדומה אלא לעשות משהו אחר".

עוד אמרה כי "יש הרבה יותר חוזרים מאומתים מהעולם מאשר מהמדינות האדומות. מנענו כניסה של לפחות 500 מאומתים בחודש, אבל כיום לבחור מדינות בפינצטה זה כבר לא מספיק. כל מה שקורה כרגע במדינת ישראל הגיע מחו"ל. וריאנט הדלתא לא נוצר במדינת ישראל".

טיבי: מה עם פיצויים לאלו שטיסתם לטורקיה בוטלה (דני שם טוב, דוברות הכנסת)

על הבקשה להכניס את יוון לרשימת המדינות האסורות אמרה כי "אנו מבינים שהווריאנטים בעולם מתפתחים ומשתנים ואני רוצה לוודא שלא נכנסים דברים יותרת גרועים מדלתא. היו שני מקרים של מאומתים שהגיעו מחו"ל ויצרו שרשרת הדבקה של מאות. התחלואה ביוון הולכת וגדלה. זה לא שהיא לא נכנסה למדינות האסורות בגלל שיקולים מדיניים, אלא פשוט לא עמדה בקריטריונים".

במענה לשאלת ח"כ טיבי על פיצויים למזמיני כרטיסי טיסה לטורקיה השיבה פרייס כי "צריך להגביר הסברה לציבור כשאנו מדווחים שמדינה באזהרת מסע חמורה היא אוטוטו ברשימת האיסור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר