לאחר הפרסום הראשון אתמול (רביעי) השחיין יעקב טומרקין (29) ערך היום מסיבת עיתונאים בטוקיו בה סיכם את הופעתו באולימפיאדה השלישית והתייחס להמשך דרכו. "זה לא סוד שהגעתי למשחקים האלה למשחה שהתכוננתי אליו (200 מטר גב)", סיפר טומרקין. "זה קצת התפקשש בדקה ה-90. עשיתי הכי טוב שאני יכול ועדין עשיתי את התוצאה הכי טובה שלי בשנתיים האחרונות, אבל לא הייתי ברמה לעבור שלב".
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
השחיין הוסיף: "אני מרגיש בריא, אין לי פציעות ומרגיש שאני יכול עוד ולא ככה רציתי לסיים את הקריירה שלי. זה רק שלוש שנים וזה רק נראה קל. יש לי את המוטיבציה לעשות את זה. אמנם יש הפעם דברים יותר מורכבים עם משפחה וילדים, אבל אני רוצה לסיים בטעם טוב את הקריירה שלי במשחה החזק שלי".
1 צפייה בגלריה
יעקב טומרקין
יעקב טומרקין
יעקב טומרקין. ממשיך גם לפריז
(צילום: רויטרס)
על התוצאות באולימפיאדה זו: "אני יוצא מפה מאוכזב. הייתי צריך לעשות תוצאות יותר טובות, בשלושה שבועות הייתי צריך לעשות סוויץ' ולהתכונן לגב. מתכננים דברים ולא הכל כמו שרוצים. אלה הרגעים שאני צריך להיות יותר חזק ולהוות דוגמה לצעירים".
על חברתו לנבחרת אנסטסיה גורבנקו, עשתה היסטוריה ועלתה לגמר אולימפי, הוסיף: "זה הישג שיא, אישה ראשונה שעושה את זה. היא גם בן אדם ובסך הכל נערה בן 17. אני איתה ביום יום, היא עשויה מהחומר הנכון ועם ראש על הכתפיים. עוד שלוש שנים יעשו לה רק טוב".
טומרקין, שנשא את הדגל הישראלי בטקס הפתיחה ביחד עם חנה מיננקו, סיים במקום ה-28 הכללי מתוך 29 משתתפים ב-200 מטר גב. מדובר במשחה בו הגיע למקום השביעי בגמר האולימפי בלונדון 2012. טומרקין שחה גם בחצי המרחק ולא הצליח להעפיל לחצי הגמר.