קבוצת הראגבי בכיסאות גלגלים של אילן רמת גן זכתה הערב (שלישי) בגביע המדינה. במשחק הגמר שנערך לעיני קהל מועט במרכז הספורט של אילן בר"ג גברו שחקניו של שלומי ספיבק 43:46 על אילן הרצליה, אותה הדריך מהקווים אלי האובן, שגם משמש כמאמן נבחרת ישראל.
המשחק היה שקול לכל אורכו ובהפסקה הראה לוח התוצאות על שוויון 22:22. השחקנים הבולטים היו מוטי צידקיהו מר"ג, שגם נבחר לשחקן המצטיין נריה קרסנטי מהרצליה. שיר תרזה מרמת גן נבחר לתגלית העונה.
2 צפייה בגלריה
אילן ר"ג
אילן ר"ג
חגיגת הניצחון של אילן ר"ג
(צילום: קרן איזיקסון)
רוגבי בכיסאות גלגלים הוא ענף ספורט קבוצתי לספורטאים עם מוגבלות. המשחק דומה למשחק רוגבי רגיל, אך הוא משוחק בידי שחקנים היושבים בכיסאות גלגלים (המעוצבים ייחודית לספורט זה) וחוקיו שונו מעט כך ששחקנים אלה יוכלו לשחק.
הספורט פעיל ביותר מ-20 מדינות בכל רחבי העולם ומתקיים גם במסגרת המשחקים הפראלימפים מאז סידני 2000. השחקנים שמשחקים בענף חייבים להיות עם הפרעות חמורות בהנעת שלוש גפיים לפחות. המשחק מתקיים באולם סגור.
2 צפייה בגלריה
אילן ר"ג
אילן ר"ג
אילן ר"ג
(צילום: קרן איזיקסון)
חוקיי הענף כוללים אלמנטים רבים מחוקי כדורסל נכים, הוקי קרח, ורוגבי. למרות השם הכמעט זהה, לרוגבי בכיסאות גלגלים אין כמעט שום דבר משותף עם הרוגבי המוכר, ענף הספורט שלכאורה מקביל לו.
המשחק נערך לאורך ארבעה רבעים בני 8 דקות. על המגרש נמצאים 4 שחקנים בכל קבוצה. המגע של שחקן בשחקן אסור, אך התקלויות בין כיסאות הגלגלי מותרות. השחקנים משתמשים בכך כדי לחסום את יריבהם.