אחרי האכזבות הגדולות של נבחרת הג'ודו בטוקיו, האם נראה סוף כל ספורטאי ישראלי עומד על הפודיום? פיטר פלצ'יק הוא המועמד הכי בכיר שנשאר והציפיות ממנו גבוהות. אה כן, ויש עוד לא מעט דברים אחרים שכדאי לשים לב אליהם מחר (חמישי) במשחקים האולימפיים.
טוקיו 2020 ב-ynet: המתחם המיוחד

פיטר פלצ'יק (ג'ודו), 5:55

אחרי ההדחה של שגיא מוקי כבר בשמינית הגמר, פלצ'יק נותר ה-תקווה הכי גדולה (יש שיגידו היחידה) של המשלחת הישראלית בג'ודו. בכל זאת, מדובר על מדליסט הזהב מאליפות אירופה בשנה שעברה.
6 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
הכל על הכתפיים שלו. פלצ'יק
(צילום: אורן אהרוני)
פלצ'יק רגיל להתמודד עם אתגרים גדולים מגיל קטן. הוא נולד בחצי האי קרים, וכשהיה בן שלושה חודשים בלבד נפטר אביו ממחלה קשה. חצי שנה לאחר מותו של האב החליטה אימו לעזוב את כל מה שהכירה, ולעלות לישראל. אבל גם בישראל לא מצאו מנוחה ונחלה. האם התקשתה למצוא עבודה בארץ, ולכן נאלצה לעבור לארה"ב כדי לפרנס את בנה. פיטר, עוד לא בן שנה, נשאר לחיות עם סבו וסבתו בראשון לציון, עיר מגוריו עד היום.
אם לא די בכך, פלצ'יק סבל בילדותו מבעיות בריאותיות, שהשפיעו בעיקר על המפרקים והעצמות בגופו. הסב, שרצה לעזור לנכדו, שלח אותו בגיל חמש למועדון הג'ודו הקרוב לביתו, בניהולו של פאבל מוסין, כדי שזה יעזור לו בחיזוק הגוף - ולא ידע שהוא בעצם בונה לנכדו קריירה. כאמור, מה שהתחיל כחוג לילדים הפך למקצוע, ובגיל 15 הצטרף פלצ'יק לנבחרת ישראל. היום, 14 שנה קדימה, הוא רוצה להעניק לישראל מדליה שנייה בטוקיו.
6 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
נביא מדליה שנייה למשלחת הישראלית? פלצ'יק
(צילום: אורן אהרוני)

גמר ה-100 מ' חופשי לגברים (שחייה), 5:37

ביום החמישי של הגמרים בשחייה ייערך מה שנחשב למשחה היוקרתי ביותר – ה-100 מטר חופשי. עד כה נשבר רק שיא עולם אחד בבריכה בטוקיו, בין היתר עקב העובדה שהמשחים נערכים בבוקר עבור הקהל האמריקני – אבל גם אם השיא לא יישבר, בטוח יהיה לוהט בבריכה.
ארצות הברית לא מככבת עד כה בתחרויות השחייה, ואם גם הכוכב הגדול קיילב דרסל לא יביא לה זהב בגמר זה כבר יהיה כישלון קולוסלי. מהמקום הראשון בחצי הגמר עלה קלמנט קולסניקוב, בן 21 שמייצג את הוועד האולימפי הרוסי, והיה רחוק רק 20 מאיות משיא העולם.
6 צפייה בגלריה
קיילב דרסל בפעולה
קיילב דרסל בפעולה
הכוכב הגדול. דרסל
(צילום: Getty Images)
אבל דרסל וקולסניקוב הם לא המועמדים היחידים לניצחון בגמר המרתק. האלוף האולימפי קייל צ'למרס מאוסטרליה ינסה לשמור על התואר, אלסנדרו מירסי מאיטליה היה שלישי בחצי הגמר, הסנסציה הרומנית דויד פופוביצ'י (רק בן 16) יקווה להפתיע – ואל תפסלו גם את הסיכוי של טינייג'ר נוסף, סאנוו הואנג מדרום קוריאה, שקבע שיא אסיאתי בדרך לגמר.

קטי ספיצ'קוב ויואב כהן (שייט), החל מ-7:05

יכול להיות שזו תהיה ההזדמנות האחרונות כנראה של קטי ספיצ'קוב ויואב כהן לצמצם משמעותית הפער ממקום שמבטיח מקום על הפודיום. רגע לפני שיוט המדליות, גולשי הרוח הישראלים חייבים לספק תוצאות טובות ולהיות בשלישייה המובילה.
6 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
חייבץ להצעורר. ספיצ'קוב
(צילום: EPA)
היום, כפי שאתם יודעים, יום פחות מוצלח עבר על גולשי הרוח באולימפיאדה. ספיצ'קוב סיימה במקומות 13, 13 ו-9, וירדה למקום השביעי הכללי, מרחק של 32 נקודות מהפודיום. כהן גם לא הבריק (6, 7 ו-15), אך הוא עדיין במקום החמישי, 14 מרחק של 14 נקודות מהמקום השלישי. בקיצור, השניים צריכים להתעורר.

סלובניה - יפן (כדורסל), 7:40

סרחיו הרננדס, מאמן ארגנטינה, טען בסיום ה-118:100 של נבחרתו לסלובנים שלשום ש"לוקה דונצ'יץ' הוא השחקן הטוב בעולם". אמר וכנראה צדק. אחרי שהתפוצץ עם 48 נקודות - מרחק שלוש נקודות משיא כל הזמנים לשחקן במשחק בודד במשחקים האולימפיים, תינתן לדונצ'יץ' הזדמנות נוספת לנפץ את השיא האגדי של אוסקר שמידט. בטח מול היפנים שהפסידו במשחק הפתיחה שלהם 88:77 לספרד.
6 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ' חוגג
לוקה דונצ'יץ' חוגג
אין עוד מלבדו. דונצ'יץ'
(צילום: AFP)

ישראל - דרום קוריאה (בייסבול), 13:00

הפעם האחרונה בה ישראל שלחה נבחרת בענף כדור למשחקים האולימפיים, אלו היו הכדורגלנים של דוביד שוייצר במונטריאול 1976. אבל בטוקיו, אחרי בצורת של 45 שנה, סוף-סוף נוכל לדחוף נבחרת כחול-לבן. ודווקא בבייסבול. על הספתח ישראל פוגשת את דרום קוריאה, יש שיגידו בין שתי הנבחרות החלשות בבית (ארה"ב הפייבוריטית לסיים בפסגה).
6 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
עשו כבר את חצי הדרך למדליה. נבחרת הבייסבול
(צילום: Margo Sugarman)
הכרטיס הושג לפני שנתיים אחרי סדרת תוצאות מעולה בטורניר הקדם-אולימפי, כולל 1:11 על דרום אפריקה שסגר את הסיפור. נכון, אולי מדובר בענף שאינו פופולרי במיוחד בישראל, בלשון המעטה, ואין רבים שמכירים את הקבוצות המקומיות שמתחרות בליגה (שלא לדבר על המגרשים) אבל אנחנו בהחלט על המפה - ו-24 השחקנים בכחול-לבן גם סייעו בהפיכת המשלחת הישראלית לגדולה בכל הזמנים.
מצד אחד, ישראל מדורגת במקום ה-24 בעולם, ותתחרה מול כוחות מבוססים, כמו ארה"ב ודרום קוריאה. מצד שני, רק שש נבחרות ישתתפו בטורניר האולימפי, בענף שחזר למשחקים לראשונה מאז 2008 בזכות הפופולריות העצומה שלו ביפן, כך שאחוזי הסיכוי למדליה גבוהים יותר מאשר בכל ענף אחר.

גמר הקרב-רב לנשים (התעמלות מכשירים), 13:50

אז נכון, סימון ביילס לא תהיה שם, אבל מתעמלות אדירות אחרות דווקא כן. מי שהחליפה את ביילס בגמר הקבוצתי היא ג'ורדן צ'יילס, שגם הייתה זו שהתרסקה על המשטח בתרגיל הקרקע, האחרון בגמר הקבוצתי, שנחשב לטוב והחזק ביותר של ביילס - מה שבסופו של דבר הבטיח לנבחרת הרוסית את מדליית הזהב המפתיעה על חשבון האמריקאיות. האם מתעמלות רוסיה שוב תחגוג בראש הפודיום? ועוד על חשבון האמריקאיות? נותר להמתין בסבלנות.