פרופ' אש: "האפשרות לא לחכות לאישור החיסון השלישי על הפרק"

מנכ"ל משרד הבריאות אמר בגל"צ כי "נשקלת האפשרות לא לחכות ל-FDA, מפני שישראל היא המדינה הראשונה שמתנסה עם ירידה ביעילות החיסון" • משרד הבריאות: 966 נדבקים אובחנו אתמול - 97 במצב קשה

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור נחמן אש, אמר הבוקר (ראשון) בריאיון בגל"צ כי נשקלת האפשרות לא לחכות לאישור מנת החיסון השלישית נגד קורונה בארצות הברית, בטענה כי ישראל היא המדינה הראשונה שמתנסה עם ירידה ביעילות החיסון.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 966 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-55 אלף בדיקות, מתוכן 1.79% היו חיוביות. מניין החולים הפעילים עלה ל-11,390 מתוכם 97 במצב קשה ובהם 17 מונשמים. יש לציין כי כ-70% מהמאושפזים במצב קשה - מחוסנים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 6,459.

עושים סדר בהגבלות: היכן תקף התו הירוק ומי יחויב בבידוד?

התו הירוק שייכנס לתוקפו ביום חמישי הקרוב, יחייב להציג תעודת מתחסן, מחלים או בדיקת קורונה שלילית בתוקף בכל מקום עם מעל ל-100 איש. בנוסף, התו הירוק יחול על ילדים מגיל 12 ומעלה בלבד, אך תקנות "התו השמח" שכבר בתוקף באולמות האירועים - מחייבות גם ילדים מתחת לגיל 12 להציג בדיקת קורונה. בהמשך לכך, ניתן יהיה להציג בדיקה רגילה מסוג PCR בתוקף של עד 72 שעות, או לחלופין בדיקה מהירה בתוקף של 24 שעות.