בחודש אפריל 2020, בימי פרוץ מגפת הקורונה ושיאן של ההגבלות - תושב פתח תקווה שטייל עם כלבו ברחוב, הואשם בהתקהלות אסורה. כעת, יותר משנה אחרי - בית המשפט החליט לזכות אותו, והסביר: "אירוע מצער, היה מקום לעשות הכול כדי להימנע מהמעצר". מטעם המשטרה נמסר בתגובה להחלטה: "במידת הצורך, מופקים הלקחים בהתאם".

הנאשם, שכעת זוכה מהסעיפים נגדו, עמד לבדו ברחוב כשהוציא את כלבו לטיול בחוץ. הסיבה לפתיחת ההליך נבעה מכך שהוא נקלע למקום שבו שהו כ-15 אנשים באותו זמן, ובאותם ימים אסור היה על יותר מ-10 אנשים לשהות יחד במרחב. שוטר שהיה במקום ביקש מהם להתפזר, אך הנאשם שגר בסמוך נשאר במקום.

לאחר ששאר האנשים התפנו מהמקום, בין השוטר לאותו תושב התפתח ויכוח, שבסופו החליט השוטר לאזוק ולעצור אותו. לטענת הנאשם, המהלך נעשה באלימות.

יותר משנה לאחר האירוע, בית המשפט החליט לזכות את האדם מכתב האישום. "איני סבור שבשעה שהנאשם עומד לבדו מול השוטר, כשכל שאר האנשים כבר עזבו את המקום, קיים צדק להורות עליו לעזוב", הסביר השופט. "המעשה לא מהווה אפילו מידה מינימלית של סכנה לאינטרס הציבורי. התפתח אירוע שהוביל באופן מצער למעצר, והיה מקום לעשות ככל הניתן לנסות להימנע מכך".

עו"ד נועם גוטמן
עו"ד נועם גוטמן מהסנגוריה הציבורית, שייצגה את הנאשם

עו"ד נועם גוטמן מהסנגוריה הציבורית, שייצגה את התושב, בירכה: "הראנו במשפט שלמעשה מדובר בעימות מיותר לחלוטין של המשטרה עם הנאשם". עוד אמרה כי "בעת שהשוטר התווכח איתו, ממילא לא נותר במקום כל אדם אחר, ואותה התקהלות פוזרה מאליה". הנאשם עצמו טען שהוא הוכה ונעצר ללא הצדקה, וכאמור - כעת הוא זוכה והוראת הקנס בוטלה.

הסוגיה עלתה במסגרת פרויקט "תיק פתוח", שמשודרת בכל שבוע בתוכנית "שישי בבוקר" פינה על תיק קטן שמתנהל בבית המשפט - לעיתים תוך בזבוז כספי ציבור מיותרים, על אף שהעבירה אינה מתאימה להליך פלילי.

תגובת משטרת ישראל: "כתב האישום הוגש בתום חקירה ועל סמך התשתית הראייתית. ככל שמושמעת ביקורת שיפוטית הרי שהיא נבחנת ובמידת הצורך מופקים הלקחים הנדרשים בהתאם".