צעירה בשנות ה-30 לחייה, מורה במקצועה, אשר דקרה לפני כשנתיים את בעלה אחרי שהאחרון הראה לה תמונה של בחורה צעירה שלקח טרמפ כשהיא לבושה באופן פרובוקטיבי - לא תשב יום אחד בכלא ותחזור ללמד כבר בשנה הקרובה בבית הספר בו עבדה.

המקרה הלא שגרתי התרחש בשנת 2019, אז ר', מורה בבית ספר יסודי באחד מיישובי השרון, עמדה במטבח בשעת לילה מאוחרת וחתכה לעצמה סלט אחרי יום עבודה ארוך. דקות לאחר מכן נכנס למטבח בעלה של האישה, ובמהלך ויכוח שהתפתח בין השניים הוא החל להקניט אותה והראה לה תמונה של בחורה אותה "לקח טרמפ ללימודים" לדבריו.

"אני אחליף אותך בבחורה הזאת אם לא תפסיקי", הטיח הבעל באשתו שנכנסה להתקף קנאה וסערת רגשות, נטלה סכין מטבח ודקרה את בעלה בבטנו. הגבר, שנותר המום ממעשיה של אשתו, פונה מיד לקבלת טיפול רפואי בבית החולים כשהוא במצב בינוני.

חוקרי המשטרה אשר הגיעו לביתם של בני הזוג זמן קצר לאחר הדקירה לקחו עמם את האישה לחקירה, שם היא סיפרה כי כלל לא התכוונה לדקור את בעלה. "שכחתי בכלל שיש לי סכין ביד", הסבירה ר' לחוקרים שלא התרשמו מעדותה, וזמן קצר לאחר מעצרה החליטה הפרקליטות על הגשת כתב אישום נגדה לבית המשפט השלום בנתניה בגין עבירה של פציעה כשהעבריין מזוין.

במהלך משפטה של האישה עלה בעלה להעיד, שם הוא סיפר כי לדעתו אשתו לא התכוונה לדקור אותו והדבר נעשה בשוגג. "היום אני מבין שגם ההתנהגות שלי כלפיה לא הייתה בסדר והובילה אותה לסערת רגשות", הסביר הבעל על דוכן העדים.

וכך, למרות המקרה החמור שיכול היה לשלוח את המורה לכלא והיה עלול לעלות בחייו של בעלה, השניים שיקמו את היחסים ביניהם לאחר טיפול שעברו ואחריו הגבר סלח לאשתו על מעשיה. באופן טבעי, לאחר פרסום הפרשה, המורה הושעתה מעבודתה בבית הספר, ורק לאחרונה חתמה על הסדר טיעון והורשעה.

סנגורה של האישה, עו"ד ג'קי סגרון, ביקש לבטל את הרשעתה כדי שמרשתו תוכל לחזור ללמד בבית הספר, והדגיש כי אין לה כל עבר פלילי והיא המפרנסת היחידה בבית. בנוסף לבקשתו של עו"ד סגרון גם שירות המבחן המליץ לבטל את ההרשעה ולגזור על המורה עונש קל ביותר של 120 שעות שירות לתועלת הציבור בלבד.

"אני רוצה לחזור ללמד בבית ספר ומצטערת על מה שקרה. זה מנוגד לחינוך ולערכים שלי ואני חשה בושה גדולה מהמקרה. אני בוכה פעמים רבות בלילות ולא מצליחה לישון עקב המצפון שלא מניח לי. חלום חיי הוא להמשיך ללמד ולחנך ילדים", אמרה ר' בבית המשפט, ובעלה סיפר לשופטת שהוא אוהב את אשתו, ובעקבות המקרה היא איבדה את שמחת החיים שלה, עניין שפגע בכל המשפחה ובעיקר בילדיהם.

עו"ד ג'קי סגרון (צילום: יח"צ)
עו"ד ג'קי סגרון | צילום: יח"צ

הפרקליטות מצדה התנגדה לבקשת הסנגור בנימוק שמדובר בעבירה שבוצעה בתא המשפחתי, וטענה כי ר' פעלה באימפולסיביות על רקע קנאתה ולא היססה להשתמש בסכין. הפרקליטות דרשה להשאיר את ההרשעה על כנה ולגזור על ר' עונש מאסר של שישה חודשים שירוצה בעבודות שירות ולהטיל עליה בנוסף גם עונש מאסר על תנאי.

השופטת טל אוסטפלד נאוי החליטה לבסוף לבטל את הרשעתה של המורה וגזרה עליו עונש קל של 350 שעות שירות לתועלת הציבור. לדבריה של השופטת מדובר במקרה שהתרחש בלהט הרגע ללא תכנון מוקדם ולא בעבירה מתמשכת וכי ר' עברה הליך שיקומי זוגי שמאפשר לה לחזור לעבודתה, והיא תוכל לחזור וללמד בבית הספר.