בתו ואשתו לשעבר של שליט דובאי, שייח' מוחמד בן ראשד אאל-מכתום, היו תחת מעקב של תוכנת "פגסוס" של חברת NSO הישראלית - כך פורסם אמש (רביעי) בגרדיאן ובוושינגטון פוסט. לפי הדיווח, ברשימה המודלפת של המספרים שהיו נתונים לכאורה תחת מעקב נמצאו מספרים השייכים לנסיכה לטיפה בינת מוחמד אל-מכתום ולנסיכה האיה בינת חוסיין, בתו ואשתו השישית של שליט דובאי. לפי הדיווח, גם עוזריהן, חבריהן ומקורביהן של הנסיכות היו תחת מעקב טלפוני.

הנסיכה האיה, רעייתו השישית של שליט דובאי, נמלטה מהאמירות במטוס מיוחד שהביא אותה לגרמניה והמשיך ללונדון, ביחד עם שני ילדיה. לפי הדיווח, מספרי הטלפון של הנסיכה האיה ושמונה ממקורביה מופיעים במאגר מספרים שככל הנראה נבחרו על ידי לקוח ממשלתי של NSO למטרות מעקב. נתונים אלה התקבלו במסגרת צוות החקירה הבין-לאומי של "אמנסטי" ונותחו על ידי ארגוני תקשורת ברחבי העולם, כולל הגרדיאן.

הנסיכה האיה בינת אל חוסיין (צילום: רויטרס)
הנסיכה האיה בינת חוסיין | צילום: רויטרס

המספרים ברישומים שהודלפו כוללים את אלה של העוזרת האישית של האיה, הצוות הבכיר במשרד האבטחה הפרטי שלה ואפילו אחד מעורכי הדין המייעץ לה במאבקי המשמורת שלה עם שליט דובאי.

דמות נוספת שככל הנראה הופעל אחריה מעקב היא הנסיכה לטיפה, בתו של שליט דוברי, שניסתה לברוח מהאמירות, עלתה על סירה ונתפסה באוקיינוס ההודי על ידי לוחמי קומנדו ששלח אביה. היא הוחזרה לדובאי ומאז, על פי הדיווחים, מוחזקת בתנאי מעצר ביחד עם אחות נוספת שנתפסה בלונדון. חקירה של הוושינגטון פוסט ועשרות כלי תקשורת נוספים מגלה כי מספריהם של לטיפה ושל חבריה הקרובים מופיעים במאגר המספרים שהופעל נגדם מעקב באמצעות תוכנת "פגסוס".

NSO Group (צילום: Jack Guez / AFP)
משרדי חברת NSO | צילום: Jack Guez / AFP

המספרים של לטיפה וחברותיה נוספו לרשימה בשעות ובימים שלאחר בריחתה בפברואר 2018, כך עולה מהחקירה. איחוד האמירויות הייתה אז לקוחה של NSO. לא ידוע איזה תפקיד, אם בכלל, היה לתוכנת פריצת הטלפון בלכידתה של הנסיכה. הטלפונים של המקורבים לא היו זמינים לבדיקה והרשימה אינה מגלה מי הכניס את המספרים או אם המתקפות היו ממוקדות. NSO חזרה והכחישה כי הרשימה נועדה אך ורק לצורכי מעקב.

טיל דונקל, עורך דין גרמני המייצג את השייח' מוחמד, אמר לעיתון זידדויטשה צייטונג: "הלקוח שלי מכחיש בתוקף שניסה לפרוץ לטלפונים של האנשים שצוינו או שהורה לאחרים לעשות זאת. ג'ון קלי, אחד מעורכי הדין הבריטיים של השייח', הכחיש גם הוא את הטענות בשיחה עם הגרדיאן, אך לא השיב לשאלות ספציפיות.