ברבנות תוקפים

"רפורמת הכשרות נועדה להכניס את צהר"

ברבנות הראשית ממשיכים במתקפה הקשה נגד רפורמת הכשרות של השר מתן כהנא • אחד הרבנים הראשיים התבטא אמש: "הקול קול מתן כהנא והידיים ידי דוד סתיו" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר כהנא בלשכת הראשל"צ (צילום: ללא קרדיט)

ברבנות הראשית ממשיכים במתקפה החריפה נגד רפורמת הכשרות של השר לשירותי דת מתן כהנא וטוענים כי הרפורמה נועדה להכניס את ארגון צ'הר' לשוק הכשרות.

כך לדוגמא התבטא אמש (רביעי) אחד מהרבנים הראשיים: "הקול קול מתן כהנא והידיים ידי דוד סתיו". לדברי גורם ברבנות: "בשביל להכניס את רבני צהר לשוק הכשרות, מתן כהנא הורס את מערך הכשרות כולו".

לכל הפרטים על רפורמת הכשרות של השר כהנא, לחצו כאן

כזכור, בריאיון באולפן 'כיכר השבת', תקף האון רבי אליעזר שמחה וייס, חבר מועצת הרבנות הראשית את רפורמת הכשרות ואמר: "הפירוש של המילה רפורמה הוא תיקון, ואני חושב שכאן אין תיקון, אלא הרס של הרבנות והרס של הציונות".

לדבריו: "שתדעו שאני כעולה מחו"ל, וכמוני כל אלו שעולים לארץ ישראל תמיד ידענו שבארץ אפשר לאכול בכל מקום, וכעת ישראל תהפוך למקום כמו חלק ממקומות בחו"ל שבהם נמנעים מלאכול בגלל נושא הכשרות".

חבר ה'מועצת' נגד כהנא: הורס את הכשרות

הרב וייס המשיך בדבריו הקשים: "אני מאמין שבצעדים שקשורים לכשרות יש מגמה של ביטול זהותה היהודית של מדינת ישראל. האם מישהו ידע להגיד בעתיד מה כשר, האם זה כשר וכו'? כל אחד ואחד שירצה יקים לו גוף פרטי משלו, וימצא לו רב פנסיונר שינהג כפי האינטרסים וכפי הביזנעס הפרטי שלו".

לדבריו: "מה שקורה כאן זהו דבר איום ונורא שמחזיר את מדינת ישראל לתקופת ה'שטעטאלע' של פעם, ולא רק שזה אנטי ציוני, זה גם יגרום ליהודים לא לעלות ארצה".

"שר הדתות אמנם מגיע מבית דתי", הוסיף הרב וייס: "אבל כפי שאני או כל אחד אחד לא היינו מתיימרים להפוך לטייסים בלי ללמוד, כך הוא, שאינו מבין כמעט כלום בנושא הכשרות, צריך קודם ללמוד. לא כל דתי מבין אוטומטית בכל העניינים של הדת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר