י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"רוצה לעקור את התורה"

נשיא המועצת נגד רפורמת הכשרות של מתן כהנא

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין במתקפה חריפה נגד רפורמת הכשרות של מתן כהנא וממשלת בנט לפיד לפירוק הרבנות הראשית • "הם לא מבינים שכל הזכות קיום בעם ישראל זה רק התרי"ג מצוות. אחרי החורבן היו גזירות והחזיקו מעמד בלי מדינה בנס גלוי בגלל התורה", אמר ראש הישיבה וקרא להתחזק. "תשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה, עוד משהו תורה, עוד כמה דקות תורה כל אחד לפי כוחו, אפילו דקה אחת תורה זה אין לשער" • צפו

נשיא המועצת נגד רפורמת הכשרות של מתן כהנא
הגרי"ג אדלשטיין צילום: שוקי לרר

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין התייחס בשיחתו לגזירות השלטון בתקופתנו, בהן הרפורמה החדשה של השר לשירותי דת מתן כהנא. 

"בשלטון יש כוונה לעשות גזירות, גזירות על רוחניות, גזירות על רוחניות, ככל הגויים בית ישראל, גזירות על רוחניות, אנחנו לא נגיד את הפרטים, על הרבה עניינים, שלא יוכלו לעסוק בתורה, כשרות, גירות, והרבה דברים, גזירות, יש שתדלנים שעוסקים בזה, אבל מה הזכויות? הכל צריך זכויות, הכל הולך עם זכויות".

ראש הישיבה אמר: "הם לא מבינים שכל הזכות הקיום בעם ישראל זה רק התרי"ג מצוות, זה הרי דבר, כתוב כבר בספרים, עם ישראל אחרי החורבן, אחרי חורבן בית שני, אין מדינה כבר, אין מדינה! מפוזר ומפורד בין העמים, מפוזרים בכל העולם, מפוזרים, אין מדינה, גלות, כולם בגלות, ומחזיקים מעמד אלפי שנים, זה מובן בדרך הטבע? וחיים חיים טובים גם כן".

"והיו גזירות, על היהודים היו גזירות, כל מיני גזירות, אבל החזיקו מעמד! עסקו בתורה והחזיקו מעמד, שלא כדרך הטבע, זה זכות הקיום, זה נס גלוי, בלי מדינה. ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה, אומרים את זה בימים נוראים, תשובה ותפילה וצדקה, תשובה על כל העניינים הרוחניים, תשובה על תורה, ועל עוד דברים, ותפילה יותר בכוונה, עוד משהו תורה! עוד כמה דקות לעסוק בתורה, תשובה על תורה, יותר תורה, כל אחד לפי כוחו אפשר להוסיף משהו, אפילו דקה אחת תורה שאין לשער מה שזה". 

הרב גרשון אדלשטיין מתן כהנא כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד