י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סוער במליאה

כהנא תקף את החרדים: "ממה אתם מפחדים?" • צפו

לאחר שהחליט על פתיחת התחרות בשוק הכשרות ושבירת המונופול של הרבנות הראשית, שר הדתות תקף את חברי הכנסת החרדים במליאה: "כל מי שעיניו בראשו מבין שמערכת הכשרות שלנו חולה" | הוא טען: "התוכנית שלי תעשה סדר; יותר אנשים יאכלו כשר" | צפו

כהנא תקף את החרדים: "ממה אתם מפחדים?" • צפו
מתן כהנא צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר שביקרו אותו ואת תכניתו, היום (רביעי) מתן כהנא, שר הדתות מטעם 'ימינה', השיב לביקורת של חברי הכנסת מהסיעות החרדיות על פתיחת התחרות בשוק הכשרות.

כהנא שאל את חברי הכנסת החרדים ממה הם, לטענתו, מפחדים, ביחס לתכניתו, וטען שהיא תעשה סדר בעולם הכשרות, וכי יותר אנשים יאכלו כשר בזכותה. מנגד, כמה ח"כים התפרצו לדבריו והעירו לו.

עכשיו אני שואל אתכם, ממה אתם מפחדים?", שאל במליאת הכנסת. "כל מי שעיניו בראשו מבין שמערכת הכשרות שלנו חולה, חולה מאוד וצריך לעשות בה סדר. התוכנית שלי תעשה בה סדר, תפתח אותה לתחרות, תעשה אותה תחת רגולציה של הרבנות הראשית".

"התוכנית תעשה אותה תחת פיקוח של הרבנות הראשית בדומה למה שקורה בחו"ל, ובזכות התכנית הזו אנשים, יותר אנשים, יאכלו כשר, והכשר שלהם יהיה יותר כשר", הוסיף שר הדתות.

בנוסף, עקץ את הח"כים בציניות: "לשמוע את חבר הכנסת החרדים יוצאים להגן על הרבנות הראשית, וקוראים לרב קוק זצ"ל - מרן - רק בשביל זה יכול להיות שהכול היה שווה".

"כל מי שאתמול שפך עליי קיתונות של נאצות - מה אתם בעצם אומרים?", שאל כהנא והמשיך, "שהרבנות הראשית בישראל סומכת על גופי כשרות בחוץ לארץ, סומכת על רבנים בחו"ל, שאני חס ושלום לא מפקפק בהם".

"אבל לא סומכת על רבנים שאנחנו, רבנים שהרבנות הראשית לישראל הסמיכה אותם, בתחנה אותם, עליהם אנחנו לא סומכים", סיכם.

מתן כהנא חרדים הרבנות הראשית לישראל כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד