אתר טרמינל X בבעלות של הראל ויזל ושותפים פותח לראשונה חנות פיזית. ל-ynet ולממון נודע כי החנות הראשונה תיפתח בקניון החדש שמקימה קבוצת עזריאלי במגדל שרונה בתל אביב. חנות הענק תשתרע על פני שתי קומות ותעוצב בצורת נמל תעופה בדגש על טכנולוגיות דיגיטליות חדשות לחוויית משתמש ומסכי ענק. בימים אלה יצא מכרז לשלושה משרדי אדריכלות לעיצוב המקום.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בכך מצטרף טרמינל X למגמה העולמית שבה אתרי אונליין פותחים גם חנויות כדי ליצור חשיפה וחוויית משתמש נוספת לצרכנים ולשמש נקודת איסוף למשלוחים. החנות החדשה תמוקם ליד חנות ייחודית נוספת, "נייקי אין טאון", שמקים ויזל במקום ותמוקם בחזית הבניין. כפי שפורסם ב-ynet, עזריאלי תפתח בשרונה גם חנות ראשונה בישראל של המותג הבריטי הבינלאומי אולסיינטס שהיא מחזיקה בזיכיון שלו.
1 צפייה בגלריה
טרמינל איקס הדמיה של חנות
טרמינל איקס הדמיה של חנות
הדמיה של חנות טרמינל איקס
(הדמיה: טרמינל איקס)
הקניון המתוכנן בקומות הראשונות של מגדל שרונה עבר תהפוכות רבות מבחינת הקונספט בגלל המשבר בענף האופנה, ונראה שהוא סוף-סוף יושק בסוף השנה. החנויות החדשות אמורות להיפתח בדצמבר הקרוב.
אתר טרמינל X נמצא בימים אלה בעיצומה של הנפקת מניות בבורסה בתל אביב. אתמול (ג') החל שלב ההנפקה למוסדיים, ומסתמן כי החברה שנוסדה רק לפני ארבע שנים תנפיק 20% ממניותיה לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל. על הצלחת האתר אפשר ללמוד מכך שלפני שבוע רכש בעלי אתר האופנה אסוס 8% ממניות טרמינל X.
החברה סיימה את 12 החודשים האחרונים עם מכירות של 294 מיליון שקל וצמיחה של 180% לעומת 2019. מספר המבקרים באתר עמד על כ-1.5 מיליון, הרבה מעבר לאתרים הישראליים האחרים. לטענת מנכ"ל טרמינל, הסל הממוצע באתר, 314 שקל, גבוה מהסל הממוצע באתרים זרים. הצלחת טרמינל X מוסברת במספר הרב של מותגים בינלאומיים שהוא מוכר ובעובדה שהוא מבצע משלוח מהיום למחר עם שאיפה מהיום להיום.
טרמינל X היא לא החנות היחידה שאחרי התבססות האונליין פותחת גם חנות פיזית. קדמה לה עדיקא, שהתבססה אונליין, פתחה חנות פופ-אפ זמנית, ולאחר מכן חנויות קבע בדיזנגוף סנטר, קניון עזריאלי ועוד. הדוגמה הטובה ביותר היא אמזון, שלמרות הצלחתה הפנומנלית ברשת פתחה חנויות פיזיות: אמזון ספרים, מזון, ולאחרונה אמזון 4 סטאר, חנות למוצרים שדורגו על ידי הצרכנים באתר בארבעה כוכבים.
מצ'מנסקי בן שחר, יועצי שיווק העוסקים בשטחי מסחר, נמסר: "גם אתרי האונליין המצליחים מבינים שצריך גם קשר פיזי עם הלקוח כדי להאדיר את המותג. החנויות הפיזיות הן שואו-רום למותגים הנמכרים באתרים ולחשיפה שלהם מעבר לצד הדיגיטלי. הדעה הרווחת היא שיש לשלב עולם פיזי בדיגיטלי".