טאנה, קופה מסוג אורנגאוטן נמלטה היום (שבת) מחצר הקופים בספארי ברמת גן. צוות הספארי, בסיוע כבאות והצלה, הצליח להשיב את הקופה חזרה אל המתחם.

במבצע "שומר החומות" רקטה שנורתה מעזה פגעה פגיעה ישירה בספארי, בין חצר קופי האורנגאוטן והגיבונים לבין חצר קופי המקוק השחור. החודש נחנכה החצר המחודשת של קופי האורנגאוטן עם מתקני העשרה, מתקני טיפוס אתגרי חדשים וצמחייה חדשה.

ככל הנראה, טאנה התעניינה בצמחייה החדשה והחלה לטפס עליה, ועברה באמצעותה לאזור הסמוך לחצר ונקראה על ידי המטפלים לחזור, גם באמצעות אוכל ופינוקים. בהמשך המטפלים הניחו את אותו הענף במטרה לאפשר לה חזרה נוחה יותר.

קופת אורנגאוטן בספארי  (צילום: ספארי רמת גן)
חצר הקופים המשופצת | צילום: ספארי רמת גן

לאחר שהניסיונות לא צלחו וטאנה עלתה על העץ הסמוך, החליטו בספארי להסתייע במכבי האש של אזור רמת גן. וטרינר הספארי פגע בה עם חץ הרדמה והיא הורדה בעדינות מהעץ.

בספארי רמת גן מבקשים להדגיש כי המטפלים והווטרינרים שעבדו במקצועיות ועדינות וידאו כל העת שמצבה נראה טוב, וניסו עד כמה שיותר לשמור על השלווה באזור. ככל הנראה לא מדובר באירוע חריג במיוחד, אלא שהפעם הוא תועד.

בינואר 2017 הנהלת הספארי ברמת גן ביקשה את עזרת הציבור באיתורו של "קונר", קוף קטן מסוג קפוצ'ין שנמלט מכלובו. הוא אותר לבסוף אחרי כשבוע בתוך מלכודת שהונחה בשטח האפריקני הפתוח בספארי.