אחרי שמכבי חיפה הודיעה רשמית כי ניקיטה רוקאביצה לא ימשיך בה לעונה נוספת, מלך השערים של ליגת העל בשנתיים האחרונות הקציב לעצמו לכל היותר שבוע כדי לנסות ולמצוא קבוצה בחו"ל, אחרת יחל לנהל מו"מ עם אנשי מכבי ת"א והפועל ב"ש.
מתברר כי רוקאביצה מנסה לקבל מעמד של מארקי פלייר בליגה האוסטרלית, כלומר מעמד כלכלי חריג שיאפשר לקבוצות שמנהלות עמו מגעים בימים האחרונים לחרוג מתקרת השכר שיש לה. על פי החוקים בליגה האוסטרלית, ישנה אפשרות לחרוג בשכר של שחקן אוסטרלי ושחקן זר אחד בלבד בכל קבוצה, אחרת מדובר בסכומים די חופפים למה שקורה בקבוצות הגדולות בישראל.
2 צפייה בגלריה
ניקיטה רוקאביצה
ניקיטה רוקאביצה
רוצה לחו"ל, עשוי להישאר בישראל. ניקיטה רוקאביצה
(צילום: עוז מועלם)
תומר חמד למשל, שחתם לאחרונה בווסטרן סידני, אחת הקבוצות הגדולות בליגה האוסטרלית, קיבל בשבוע שעבר מעמד כזה והפך לאחד משלושת המשתכרים הגבוהים בליגה, זאת אחרי שדחה הצעה מהפועל באר שבע, וזה בדיוק המסלול שרוקאביצה מנסה להשיג בימים האחרונים.
מי שמעוניינת בו היא פרת' גלורי, בה הוא שיחק בתחילת דרכו, כשגם מלבורן ויקטורי בוחנת את האפשרות להחתימו, כשבמקביל הוא מנסה לאתר גם הצעה כספית גבוהה באחת ממדינות המפרץ.
בשיחות שקיים רוקאביצה, שעוד ממשיך להתגורר בקריות, הוא הבהיר את המסר הבא: "אני עוד מנסה למצוא לעצמי קבוצה באוסטרליה שתיתן לי את מעמד החוזה המיוחד, במקביל מנסה לאתר הצעה גבוהה באחת ממדינות המפרץ".
במהלך העונה רוקאביצה עוד קיבל הצעה מיעקב שחר על מנת להמשיך ולשחק במכבי חיפה, אולם הוא דרש חוזה לשנתיים בתמורה לכחצי מיליון דולר וההצעה של הירוקים הייתה לעונה אחת בלבד.
2 צפייה בגלריה
חמד חוגג
חמד חוגג
רוקאביצה רוצה חוזה כמו שקיבל חמד
(צילום: gettyimages)
החלוץ בכל מקרה הבהיר כי העדיפות הראשונית שלו לשחק בחו"ל, אולם נראה כי ההימור שלקח רוקאביצה, שאופטימי כי יקבל בסופו של דבר את ההצעה הנכונה, נראה כרגע כלא מוצלח.
מי שממתינות להחלטה הסופית של השחקן, שאשתו מעוניינת כי ימשיך לשחק בישראל, הן באר שבע ומכבי ת"א. המנהל המקצועי של מחזיקת הגביע ברק יצחקי כבר העביר מסר לפני כשלושה שבועות לחלוץ האוסטרלי כי מכבי מעוניינת שיגיע, למרות שצירופו נוגד את המדיניות של המועדון בקיץ האחרון, והצהובים אף שיחררו את איתן טיבי שהוא בן גילו של רוקאביצה (34).
נראה כי הצעה כזו של מכבי תהיה גבוהה מזו של באר שבע, אבל אלונה ברקת שבונה קבוצה חדשה וכבר החתימה שחקנים ותיקים כמו איתי שכטר או טיבי, לא תוותר בקלות. ולאחר שניסתה להנחית את חמד ללא הצלחה, היא תנסה לצרף את רוקאביצה.
במידה והאוסטרלי לא ימצא עד לשבוע הבא הצעה אטרקטיבית, הוא כבר הבהיר לנציגי באר שבע ומכבי ת"א שיישב איתן לתחילת מו"מ ויסגור באחת מהן.