יורו 2020 מאחורינו. האלופה איטליה אפילו הספיקה כבר לחזור הביתה לרומא ולחגוג עם האוהדים, אבל רק עכשיו, 36 שעות אחרי שהסתיים הטורניר, אופ"א נזכרה לפרסם את ה-11 של האליפות.
כמובן שהאזורי הכניסו הכי הרבה נציגים לנבחרת, חמישה במספר ובראשם מצטיין הטורניר, השוער ג'אנלואיג'י דונארומה.
3 צפייה בגלריה
שחקני איטליה רצים לאוהדים שלהם
שחקני איטליה רצים לאוהדים שלהם
רוב ההרכב מגיע בצדק מהאלופה איטליה
(צילום: רויטרס)
אליו הצטרפו לאונרדו ספינאצולה, שככל הנראה היה מקבל את ה-MVP בעצמו, אם לא היה נפצע בצורה חמורה ברבע הגמר מול בלגיה, לאונרדו בונוצ'י, שגם כבש את השער לזכות איטליה בגמר, ז'ורז'יניו, שהשלים עונה נפלאה מבחינתו עם זכייה גם בליגת האלופות במדי צ'לסי ופדריקו קייזה, שפתח את היורו על הספסל, אך מאז שנכנס להרכב, לא יצא ממנו.
הסגנית, אנגליה, עם שלושה נציגים – הארי מגווייר וקייל ווקר משלימים את חוליית ההגנה, הגיוני בהתחשב בעובדה ששלושת האריות ספגה רק שני שערים כל הטורניר וראחים סטרלינג, שעד שמינית הגמר היה הכובש היחיד לזכות האנגלים, בכנף ימין.
ספרד ודנמרק, שהגיעו לחצי הגמר, שלחו נציג אחד כל אחת – הכישרון של ברצלונה פדרי קיבל מקום בצדק, כמו גם פייר-אמיל הויביירג, שלקח אחריות במרכז הקישור מהרגע שכריסטיאן אריקסן התמוטט במשחק הראשון של הדנים.
3 צפייה בגלריה
פדרי
פדרי
והוא רק בן 18. פדרי
(צילום: AFP)
את ההרכב המאוד מוצדק הזה יש לומר סוגרת הפתעה אחת די גדולה, חלוץ בלגיה רומלו לוקאקו, שקיבל את המקום בחוד, למרות שלא מעט שחקנים סיימו עם מאזן שערים עדיף, וגם כך הוא לא סיפק יכולת יוצאת דופן.
ברוב האתרים ברחבי אירופה נתנו את המקום בחוד ההתקפה לפטריק שיק, שלא הפסיק להפציץ במדי צ'כיה והוביל אותה לרבע הגמר עם חמישה שערים (בדיוק כמו כריסטיאנו רונאלדו, שזכה בתואר מלך השערים של הטורניר הודות לבישול אחד יותר שהיה לו לעומת שיק). החלוץ הצ'כי גם חתום על אחד השערים הכי מדהימים שנכבשו אי פעם בתולדות האליפות – הכדור האדיר ששלח מהחצי בניצחון על סקוטלנד.
3 צפייה בגלריה
פטריק שיק
פטריק שיק
לא שכחתם מישהו? פטריק שיק
(צילום: AP)
ההרכב המלא: ג'אנלואיג'י דונארומה; קייל ווקר, לאונרדו בונוצ'י, הארי מגווייר, לאונרדו ספינאצולה; פייר-אמיל הויביירג, ז'ורז'יניו, פדרי; פדריקו קייזה, רומלו לוקאקו, ראחים סטרלינג.