יממה אחרי ההפסד הדרמטי בדו-קרב הפנדלים לאיטליה בגמר היורו, גארת' סאות'גייט התיישב היום (שני) שוב למסיבת עיתונאים, הפעם לסיכום הופעת הנבחרת האנגלית ביורו. הופעה שהסתיימה אמנם בהפסד, אך גם בגמר ראשון בטורניר גדול של הממלכה מאז 1966.
יורו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
"המחשבות הראשונות שלי הבוקר הן על השחקנים, שהצליחו לעשות לאורך הטורניר כל כך הרבה דברים טובים עבורנו. השחקנים היו יחד לאורך כל הדרך", אמר סאות'גייט והתפנה להתייחס לביקורת שספג על החילופים המאוחרים וההחלטה למי לתת לבעוט את הפנדלים.
3 צפייה בגלריה
גארת' סאות'גייט
גארת' סאות'גייט
"נהנינו מהרבה שבחים במהלך הטורניר". סאות'גייט
(צילום: רויטרס)
"נהנינו מהרבה שבחים במהלך הטורניר. היו הרבה דברים שנאמרו אחרי המשחק ואני צריך לקבל את הביקורת, בעיקר כשדברים הולכים לא לכיוון שרציתי", הסביר סאות'גייט. "אתה מקבל מאות החלטות מדי יום, בטח במהלך הטורניר. בחלק אתה צודק ובחלק לא. בסופו של דבר, אתה צריך לעשות דברים נכונים יותר מאשר שגיאות. אני לוקח אחריות ומקבל את הביקורת שמגיעה עם זה".
"אתה תמיד לומד כמאמן", הוסיף סאות'גייט. "עכשיו ניהלתי כמה מהמשחקים הגדולים ביותר בכדורגל העולמי. הם לוקחים אותך ברכבת הרים מדהימה. אתה אף פעם לא מסתדר עם כולם. לפעמים אתה מנצח במשחקים, לפעמים לא. הכל חלק מהלמידה".
3 צפייה בגלריה
גארת' סאותג'ייט
גארת' סאותג'ייט
יצפה שוב בגמר מול איטליה. סאותג'ייט
(צילום: רויטרס)
על ניהול המשחק ספציפית במפגש מול איטליה, אמר: "אתה תמיד לומד והתהליך הזה לא מסתיים, באמת. אני צריך לראות את המשחק שוב. כל כך הרבה דברים קרו בשעתיים. זה גם מה שאעשה".
סאות'גייט נשאל האם הוא ירצה להמשיך בנבחרת ועד מתי - וענה: "עכשיו זה לא זמן מתאים לחשוב על זה. אנחנו צריכים להעפיל קודם כל למונדיאל. כעת אני זקוק למנוחה. אני לא רוצה להתחייב לשום דבר יותר ממה שאני צריך, אבל ברור שהייתי רוצה להצעיד את הנבחרת הזו גם בקטאר".
3 צפייה בגלריה
סאקה
סאקה
סאות'גייט לוקח אחריות גם על החמצות הפנדלים
(צילום: gettyimages)
כמובן שהמאמן האנגלי נשאל על גילויי הגזענות ברשתות החברתיות כנגד מחמיצי הפנדל: "זה בלתי נסלח. אמרו לי שחלק מהתגובות הגיעו מחו"ל, אבל גם חלק מאנגליה. היינו מגדלור של אור למפגשים בין אנשים שונים והנבחרת הזו היא של כולם".
סאות'גייט סיכם: "אם אתה רוצה להצליח באופן עקבי, אתה צריך להתפתח כל הזמן, להשתפר ולסיים בשלבים האחרונים של הטורנירים. זה מרגיש כאילו הבטן שלי התהפכה הבוקר. אבל העובדה שיש לנו סימנים ראשונים לעקביות מסוימת - חצי גמר גביע העולם וגמר יורו - צריכה להיות צעד בכיוון הנכון".
ג'ק גריליש התייחס לביקורת של הפרשן רוי קין, שטען בשידור: "איך ראחים סטרלינג וג'ק גריליש נותנים לשחקן בן 19 (בוקאיו סאקה) לבעוט פנדל מכריע לפניהם?". הקשר הגיב: "רציתי לבעוט פנדל. המאמן קיבל החלטות נכונות במהלך הטורניר וכך גם הערב, אבל שלא יגידו שלא רציתי לבעוט אם הצעתי לעשות את זה". הארי מגווייר כתב בטוויטר: "אם מנצחים ביחד מפסידים ביחד, עוד נחזור".