הסוסה לא קיבלה אזרחות בטוקיו
(צילום: משה מזרחי)
"הייתה טעות ברישום של הסוסה. ניסינו להשתמש בערוצים החוקיים על מנת לשנות את הסיטואציה ולצערי לא הצלחנו להשיג את מה שרצינו בבית המשפט בשווייץ, ונגמר לנו הזמן. זה היה סוף המשחק בשבילי, מה שהיה מעציב, אבל אני מסתכל קדימה". כך סיפר בריאיון לאלופן ynet באכזבה דניאל בלומן, הרוכב הישראלי שלא יוכל להשתתף במשחקי טוקיו 2020 אחרי שסוסתו לא קיבלה אישור מכיוון שאין לה אזרחות ישראלית.
הסוסה, העונה לשם "ג'מה", רשומה כ"אמריקנית" ובשל בעיות בירוקרטיות לא התאפשר לבלומן לייצג את ישראל באולימפיאדה. "זה היה משוגע", הוא סיפר הוא הוסיף. "התחלה לא האמנתי, חשבתי שנפתור את זה בקלות, אבל אתם יודעים איך בירוקרטיה עובדת, והם לא באו לקראתנו".
2 צפייה בגלריה
דניאל בלומן
דניאל בלומן
דניאל בלומן
(צילום: LGCT/ Stefano Grosso)
עד כמה אתה מאוכזב מה-FEI? "מאוד מאוכזב, במיוחד כי האמנתי שהמקרה היה ברור, זו הייתה טעות תמימה ברישום. בקלות יכלו לטפל בזה ולתמוך במשלחת הישראלית, אבל הם לא עזרו".
התאמנת ארבע שנים לקראת זה. "נכון. לפני חמש שנים עשיתי עלייה והתכנון היה טוקיו. הצוות שלנו הצליח, אבל לא אוכל להיות שם עם נבחרת ישראל. זה מעציב ומאכזב, אבל אני לפחות יודע שהצוות מוכשר לזה. חברי הצוות שלי הולכים להיות שם ולייצג את ישראל בצורה טובה, וזה גורם לי להרגיש קצת יותר טוב".
2 צפייה בגלריה
דניאל בלומן
דניאל בלומן
"זה מעציב ומאכזב". דניאל בלומן
(צילום: אורן אהרוני)
כתבת באינסטגרם שהם שברו לך את החלום. "זה היה החלום שלי, אבל תודה לאל זו לא הפעם היחידה. פריז תהיה בעוד שלוש שנים ואעשה כל מה שאוכל כדי להתחרות שם. האמת שזה טופל בקלות, הבעיה היא שהם דרשו את זה לפני ה-15 בינואר אבל אנחנו לא יכולים להחזיר את הזמן לאחור. תיקנו את הבעיה, ג'מה ישראלית, אבל הם כבר לא קיבלו את זה בנקודת הזמן הזו".
איך ג'מה הגיבה לחדשות? "היא לא כל כך מודעת, אבל נראה לי שהוקל לה שהיא במקום שאוהבים אותה".