צפו: המציל הוותיק בישראל
(צילום: אביהו שפירא)

דוד צ'רלי קרן הוא ההוכחה הכי טובה לכך שגיל הוא רק מספר: בגיל 81 קרן, שנחשב למציל הוותיק ביותר בארץ, עדיין קם כל בוקר לעבודה בבריכת השחייה של קיבוץ חמדיה. ואל תטרידו אותו בשאלות על הגיל.
"אין לי מנטליות של פנסיונר, אלא של אדם פעיל ואנרגטי", אומר קרן. "הגיל הוא לא פקטור עבורי, מעולם לא שאלו אותי שאלות מעליבות על הגיל שלי, והוא גם לא מנע ממני תעסוקה. רואים אותי ושופטים אותי לפי היכולות שלי ולא לפי תעודת הזהות".
1 צפייה בגלריה
מציל דוד צ'רלי קרן
מציל דוד צ'רלי קרן
המציל דוד צ'רלי קרן בבריכה
(צילום: אביהו שפירא )
קרן, תושב קיבוץ תל יוסף, הוא אב לשלושה ילדים וסב לחמישה נכדים. בנו הבכור בן 58. הוא עובד 6 ימים בשבוע, 7 שעות ביום ו-8 שעות עבודה בשבת, באחד האזורים החמים בישראל. "משנת 59' אני מציל", הוא מספר. "את התעודה קיבלתי אחרי קורס אצל אהרונצ'יק, המציל המיתולוגי של בריכת גורדון. עבדתי כמעט בכל מקום במדינה: מלונות ים המלח, מלונות באילת, והרבה קיבוצים - תל יוסף, משמר העמק, עין חרוד, גבע, יזרעאל, בית השיטה ועכשיו חמדיה".
אתה עובד בגיל הזה גם מסיבות כלכליות? "אם לא אעבוד אהיה זקוק למימון נוסף. העבודה נותנת לי את הביטחון הכלכלי ואת האפשרות לחיות בכבוד. אני לא רואה את עצמי יושב מול מסך 18 שעות ביום ובוהה בקירות בבית. אני גם מדריך כושר מוסמך ומקפיד לעשות כושר מדי יום, ולשמור על עצמי במצב מעולה. אני לא רואה את הגיל מתמזג עם המצב הפיזי שלי".
עד מתי אתה רואה את עצמך ממשיך לעבוד? "עד כמה שאוכל. אני רוצה להמשיך ולעבוד, ואמשיך כל זמן שאמצא סיפוק בעבודה".