ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
ברקע המאבק על החוק

בגלל בית העלמין היהודי: עבודות בנייה בביה"ס הופסקו

עבודות בניה במגרש בבית הספר היסודי בחודז'יז, הממוקם על שטח בית עלמין יהודי לשעבר, הופסקו לעת עתה, לאחר מחאת מצד הקהילה היהודית

עבודות בנייה. אילוסטרציה
עבודות בנייה. אילוסטרציה צילום: דוד כהן

גם כשהרוחות סוערות בפולין בעניין הרכוש היהודי וזכרון השואה, עסקנים ופעילים ממשיכים להציל בתי עלמין יהודיים. לאחרונה, בהתערבותו של הרב מיכאל שודריך, הרב הראשי של פולין, הופסקו עבודות הכשרת מסלול ריצה בבית הספר המקומי שבעיר חודז'יז' המרוחקת כשעה צפונית לעיר פוזנן. 

העבודות באתר הופסקו, לאחר שלדברי המקומיים התברר כי השטח שהוקצה לעבודות מגרש הספורט, הוא למעשה בית עלמין יהודי ומשהתברר הדבר, בהתערבות הקהילה היהודית של פולין בראשותו של הרב שודריך, העבודות הופסקו. על פי הדיווח בעיתונות המקומית, מתברר כי בית העלמין נהרס בשנים שלאחר השואה ומאז היה למגרש משחקים שהוזנח. 

ראשי העיר פנו לקבלת תקציב לצורך שיקום המגרש אולם לאחר בדיקות התברר כי מדובר בבית עלמין יהודי. 

במהלך ישיבת מועצת העיר חודז'יז, ב-28 ביוני, הודיעה ​​ראש העיר, ג'אסק גורש, על הבעיות בהתחלת בניית המגרש בבית ספר היסודי. ראש העיר אמרה כי השיפוץ יתבצע בצורה שלא תפגע עמוק בקרקע. לדבריה, היא מחכה כרגע להחלטה סופית, אם כי לא ידוע מתי ואם הבניה תימשך.

בית העלמין היהודי נהרס על ידי הגרמנים במהלך מלחמת העולם השנייה. המצבות שימשו לבניית הכביש מחודז'יז' לשמוצ'ין.

מאיר בולקה יו"ר ארגון J-nerations המטפל בבתי עלמין יהודיים בפולין ומשמר אותם, מחזק את ידיו של הרב שודריך במקרה זה ואומר: "למעשה, ככל שנרבה להציף במידע על כוונות להרס בין עלמין זה או אחר, אנחנו מונעים את ההרס הבא. כל הצלת בית עלמין היא מבחינת קיום הצוואה של אותם יהודים שבחרו לגור בפולין, הם קנו את חלקת הקבר שלהם בפולין מתוך אמונה שהם יוכלו לקחת חלק בתחיית המתים בעתיד לבוא. כשהקהילה היהודית פועלת כך, היא מקיימת את תפקידה כפי שהיה באותם הזמנים וכך עליהם לנהוג בכל המקרים האחרים".

בית עלמין יהודי בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד