ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
האסון במיאמי

תומך בחקירה: הנשיא ביידן לא יבקר בזירת הקריסה

הנשיא ג'ו ביידן אינו מתכנן לבקר באזור של הבניין שקרס בפלורידה מכיוון שהנסיעה, "תגרום להאטה במשאבים מקומיים להתעסק במאמצי ההצלה המתמשכים", כך לדברי מזכירת העיתונות בבית הלבן, ג'ן פסאקי

תומך בחקירה: הנשיא ביידן לא יבקר בזירת הקריסה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

הבית הלבן החליט לא לקיים ביקור של הנשיא בזירת האסון, מאחר והגעת הנשיא דורשת הערכות גדולה עם סגירת רחובות ושיבוש פעולות ההצלה והחילוץ, כך לדברי גורמים רשמיים בבית הלבן. התקשורת האמריקאית מדווחת כי הנשיא ביידן תומך בחקירת התמוטטות הבניין לגבי חשד כי גורמים רשמיים ידעו על הליקויים, אך התעלמו מכך.

"אנחנו תמיד רוצים להבטיח שלא ניקח פוקוס ומשאבים מקומיים, אנחנו לא רוצים למשוך משאבים הדרושים בפעולות החיפוש וההצלה המתמשכות", אמרה פסאקי לעיתונאים במהלך מסיבת עיתונאים והוסיפה: "נישאר בקשר הדוק עם גורמים רשמיים בשטח".

הבית הלבן העביר לרשויות המקומיות סיוע פדרלי לטיפול בקריסה חלקית של הבניין ביום חמישי האחרון, בניין בן 12 קומות בסורפסייד, פלורידה בסמוך למיאמי, עד כה 11 גופות נמצאו, ומעל 150 איש נעדרים.

"למי שמחכה בייסורים לשמוע מילה על יקיריהם כאשר מאמצי החיפוש וההצלה נמשכים בעקבות האירוע האסון הזה, הכאב של חוסר הוודאות הוא נטל נוסף, קורע לב. ליבי יוצא לכל אדם הסובל במהלך הרגע הנורא הזה", אמר הנשיא ביידן בהתייחסו לאסון.

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", חוקרים ומומחי בנייה טוענים כי הבניין שקרס במיאמי ביום חמישי האחרון החל לשקוע כבר בשנות ה-90. על פי חוקי פלורידה, הרשות המקומית חייבת לתת אישור מחדש של בניינים מסחריים ורב-משפחתיים אחת ל-40 שנה, הכוללת בדיקות חשמל ותיחזוק המבנים לצורך הגשת דו"ח לעירייה. תהליך זה נערך לבניין שקרס אך טרם הושלם, כך אמרו גורמים בעירייה.

"בשורה התחתונה זה לא בניין ישן, ובדיקה של 40 שנה או אפילו אם הבדיקה לא נעשתה, כאלה דברים לא אמורים לקרות," אמר ראש רובע סרפסייד, צ'רלס בורקט.

אך הסקנדל ככל הנראה הרבה יותר גדול. חוקר מאוניברסיטת פלורידה הבינלאומית אמר כי הבניין הוקם על שטחי ביצה, והיה אמור לעבור שיפוץ, אך דבר לא נעשה.

הבניין שקע בקצב של כשני מילימטרים בשנה, מאז שנות התשעים, כך על פי מחקר שנערך בשנת 2020 על ידי שמעון ודובינסקי, פרופסור במחלקה לאדמה וסביבה באוניברסיטה הבינלאומית בפלורידה.

אסון מיאמי ג'ו ביידן הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד